پروانه استاندارد 143 واحد تولیدی در البرز باطل شد

  • 1397/06/12
  • 482 بازدید

مدیرکل استاندارد البرز گفت: امروزه کیفیت تضمین کننده حضور در بازارهای داخلی و خارجی است به همین دلیل واحدهای تولیدی استان باید اهتمام بیشتری در زمینه افزایش کیفیت محصولات خود داشته باشند.

فتانه شکرالهی در گفت‌ وگو اظهار کرد: در پنج ماهه اول امسال در مجموع 96 پروانه کاربرد علامت استاندارد در استان صادر شده است.

وی ادامه داد: از مجموع پروانه‌ های صادر شده، 82 مورد پروانه استاندارد اجباری و 14 مورد نیز پروانه استاندارد تشویقی بوده که با صدور آنها 38 درصد برنامه عملیاتی امسال این اداره در این خصوص محقق شده است.

شکرالهی با اشاره به صنایعی که بیشترین آمار پروانه استاندارد اخذ شد را دارند؛ افزود: در بین صنایع استان، صنعت غذایی و کشاروزی با 35.6 درصد بیشترین سهم را در تعداد واحدهای تولیدی دارای پروانه استاندارد را به خود اختصاص داده است.

این مسئول در بخش دیگری از صحبت‌ های خود به آمار ابطال پروانه در سال جاری اشاره کرد و گفت: تا پایان مرداد 143 مورد ابطال و 65 مورد تعلیق پروانه کاربرد علامت استاندارد توسط این اداره کل صورت گرفته است.

مدیر کل استاندارد استان البرز افزود: امروزه کیفیت تضمین کننده حضور در بازارهای داخلی و خارجی است به همین دلیل واحدهای تولیدی استان باید اهتمام بیشتری در زمینه افزایش کیفیت محصولات خود داشته باشند.



سازمان ملی استاندارد