فرصت 7 روزه بانک‌ها برای تامین وجه خرید تضمینی ذرت

  • 1393/12/12
  • 463 بازدید

عضو کمیسیون کشاورزی با بیان اینکه حدود 4 ماه از مطالبات ذرت‌کاران بابت فروش محصول می‌گذرد ، گفت: بانک‌ها مکلفند ، ظرف یک هفته مبلغ 280 میلیارد تومان اعتبار را در قالب تسهیلات برای پرداخت به کشاورزان به سازمان تعاون روستایی بدهند.

عباس پاپی‌زاده عضو کمیسیون کشاورزی و منابع طبیعی کشور در مورد مطالبات ذرت کاران گفت: در جلسه روز گذشته رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس و دو نفر از نمایندگان این کمیسیون با مسئولان وزارت جهاد کشاورزی و نمایندگان بانک‌های ملی ، سپه ، ملت ، تجارت و کشاورزی مقرر شد ، تا هفته آینده بانک‌های مذکور به تعهداتشان برای تأمین وجه خرید تضمینی ذرت از کشاورزان عمل کنند.

وی افزود: براساس صورت‌جلسه‌ تنظیمی مقرر شد تا بانک‌های عامل وجه خرید تضمینی ذرت را در قالب تسهیلات تا اواسط هفته آینده در اختیار سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران قرار دهند و سازمان هم با فروش ذرت خریداری شده به بازپرداخت وجه بانک‌ها اقدام کند. عضو کمیسیون کشاورزی ، آب و منابع طبیعی با بیان اینکه بخشی از مطالبات ذرت‌کاران به ازای فروش گندم از 4 ماه پیش پرداخت نشده است ، گفت: مطالبات ذرت‌کاران از دولت بابت فروش ذرت حدود 280 میلیارد تومان است که امیدواریم با تأمین وجه آن از سوی بانک‌ها تا پایان سال مطالبات معوق کشاورزان پرداخت شود.

پاپی‌زاده اظهار داشت: بانکها امسال برای تأمین وجه خرید تضمینی ذرت تأخیر کردند و به این دلیل ذرت‌کاران نزدیک 4 ماه است که نتوانستند وجه فروش ذرتشان را حاصل کنند. وی افزود: بانک‌ وجه خرید تضمینی محصولات کشاورزی را در قالب وام به سازمان تعاون روستایی پرداخت می‌کند ، این سازمان با فروش محصولات در بازار اقدام به بازپرداخت تسهیلات دریافتی به بانک‌ها می‌کند.



فارس