با متخلفان افزایش قیمت لبنیات برخورد می شود

  • 1393/12/12
  • 644 بازدید

سخنگوی سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولید کنندگان گفت هیچ‌یک از برندهای لبنیات حق افزایش قیمت تا پایان سال را ندارند و با متخلفان برخورد می‌شود.

غلامرضا کاوه در پاسخ به اینکه اخیراً شاهد افزایش قیمت برخی محصولات لبنی از جمله شیر در بازار برای سومین‌بار در طول امسال هستیم و سازمان حمایت چه برخوردی با این مسئله به عنوان حامی حقوق مصرف‌کننده کرده است ، گفت هیچ افزایش قیمتی از نظر سازمان حمایت مورد قبول نیست و حتی در جلسه کارگروه تنظیم بازار که امروز برگزار شد ، تأکید شد که تا پایان امسال هیچ یک از برندهای لبنی حق افزایش قیمت ندارند.

وی افزود کارخانه‌های لبنی اگر به هر دلیلی درخواست افزایش دارند ، باید مستندات خود را تا پایان سال به سازمان حمایت ارائه کنند ، تا برای سال 94 این مستندات بررسی شده و تصمیم‌گیری شود. کاوه این را هم گفت که با آنهایی که طی هفته اخیر قیمت‌ فرآورده‌های خود را به یکباره افزایش داده‌اند ، برخورد شده و برخی کارخانه‌ها هم قیمت‌ها را به حالت قبل برگردانده‌اند و در نهایت سازمان حمایت در چارچوب قانون با متخلفان برخورد می‌کند.

سخنگوی سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در پاسخ به اینکه برخی کارخانه‌ها برای جبران هزینه ، به جای افزایش قیمت ، آن را با کم‌فروشی (کاهش وزن فرآورده) جبران می‌کنند و این سازمان چه فکری در این زمینه کرده است ، گفت: اصحاب رسانه و مردم به عنوان چشم و گوش این سازمان در صورت مشاهده هرگونه تخلف به این شکل می‌توانند این سازمان را در جریان قرار دهند تا جلوی این گونه موارد را بگیریم ، چرا که اکنون بازرسان سازمان به شدت بر نحوه فعالیت‌های واحدهای تولیدی نظارت دارند. به گفته کاوه شماره 124 به صورت شبانه‌روزی آماده دریافت شکایات و انتقادات هم‌وطنان نسبت به قیمت یا کیفیت محصولات و کالاهای که در سطح بازار عرضه می‌شود ، می‌باشد.



فارس