سرانه مصرف ماهی در گیلان چهار کیلوگرم است

  • 1393/12/13
  • 780 بازدید

معاون توسعه اداره کل شیلات گیلان اعلام کرد: سرانه مصرف ماهی در گیلان ۴.۱۶ کیلوگرم است.

مهدی واعظی در نشست اعضای کمیسیون صید و صیادی شهرستان آستانه اشرفیه که عصر سه شنبه برگزار شد ، اظهار داشت سرانه مصرف ماهی در گیلان ۴.۱۶ کیلوگرم است و صید و صیادی از ۴۷درصد اشتغال گیلان در بخش کشاورزی ، توانسته اشتغال ۳۱۷ هزار نفر در ۴۴۰ هزار هکتار از اراضی استان گیلان را فراهم کند.

وی افزود سفیدرود ، مادر همه رودخانه های گیلان است و ۱۴ گونه تنوع زیستی در این رود وجود دارد که توانایی استان را برای تولید ماهیان مولد مضاعف کرده است

معاون توسعه اداره کل شیلات گیلان گفت زمانی در رودخانه سفید رود بالغ بر ۷۰۰تن ماهی خاویاری مولد صید می شده که امروز به ۵.۱ تن خاویار رسیده است.

وی به ۵۵ رشته رودخانه های جاری در گیلان اشاره کرد و افزود اگر می خواهیم صید خوبی داشته باشیم باید تکثیر خوب باشد و زیر ساخت ها را برای یک صید خوب فراهم سازیم.

واعظی یادآورشد ۷۰۰میلیارد تومان برای اجرای طرح جامع صید و صیادی و ۶۰ میلیارد تومان برای ساماندهی پره ها نیاز است.

معاون توسعه اداره کل شیلات گیلان با اشاره به بی نیاز شدن استان در بخش ماهیان مولد استخوانی و افزایش میزان صید نسبت به سال گذشته اضافه کرد: ۷۰درصد ماهیان استخوانی و ۸۵درصد ماهیان خاویاری استان های دیگر توسط استان گیلان تامین خواهد شد.

وی در ادامه افزود ۱۲درصد آبزی پروری و 2.3 صید و صیادی کشور در استان گیلان است و مجموع ۷درصد تولیدات شیلاتی در استان گیلان انجام می شود که نسبت به سال گذشته ۱۳درصد افزایش تولید داشته ایم.



مهر