اصلاح قانون خرید تضمینی بررسی می‌شود/ کشاورزان خواستار اجرای قانون هستند

  • 1397/09/10
  • 414 بازدید

رئیس بنیاد توامند سازی گندمکاران از بررسی طرح اصلاح قانون خرید تضمینی محصولات کشاورزی در مجلس شورای اسلامی خبر داد.

علیقلی ایمانی رئیس بنیاد توانمند سازی گندمکاران در گفت‌ وگو ، از بررسی طرح اصلاح قانون خرید تضمینی در مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت: بنیاد ملی گندمکاران از ماه‌ های اخیر در کمیته اقتصاد مقاومتی کمیسیون اقتصادی مجلس، طرح اصلاح قانون خرید تضمینی محصولات کشاورزی را پیشنهاد کرد تا با اضافه کردن یک بند و تبصره، این مسئله یک بار برای همیشه حل شود.

وی با بیان اینکه کشاورزان از نرخ اعلامی خرید تضمینی گلایه‌ هایی دارند، افزود: باتوجه به پیگیری‌ های مکرر مسئولان وزارت جهاد کشاورزی و بنیاد ملی گندمکاران، امسال همانند سه سال زراعی قبل، قانون خرید تضمینی گندم اجرا نشد و به همین دلیل کشاورزان در صورت اجازه وزارت کشور، تصمیم به اعتراض و تجمع در خیابان پاستور دارند تا بتوانند از این حربه برای تغییر نظر مسئولان ذی‌ربط مبنی بر اجرای قانون استفاده کنند.

ایمانی با اشاره به اینکه اصلاح قانون خرید تضمینی طی هفته جاری در صحن علنی مجلس پیگیری می‌شود، بیان کرد: براین اساس مجلس باید ماده یا تبصره‌ای اضافه کند که چنانچه دولت در اعلام نرخ خرید تضمینی محصولات کشاورزی تأخیر کند، ملاک قیمت میزان تورم اعلامی از سوی بانک مرکزی باشد.

رئیس بنیاد توانمند سازی گندمکاران با بیان اینکه کشاورزان خواستار اجرای قانون خرید تضمینی هستند، بیان کرد: کشاورزان و مسئولان وزارت جهاد کشاورزی نسبت به نرخ‌های کنونی اعلام شده گلایه‌مندند و از مسئولان دولتی خواستار اجرای قانون هستند و چیزی فراتر از آن را نمی‌خواهند.

وی در پایان تصریح کرد: اگرچه مسئولان شورای اقتصاد از افزایش ۱۳ درصدی نرخ خرید تضمینی گندم نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر می‌دهند، اما این نرخ تنها ۱۰.۴ درصد رشد داشته چرا که امسال جدول خرید گندم تغییر کرده است.



اقتصاد آنلاین