تامین صددرصدی نیاز گل و گیاه در داخل کشور

  • 1397/09/15
  • 496 بازدید

رئیس اتحادیه فروشندگان گل گفت: صددرصد نیاز داخل به گل و گیاه در کشور تامین می‌شود.

اکبر شاهرخی رئیس اتحادیه فروشندگان گل، در گفت وگو ، درباره وضعیت بازار گل در کشور اظهار کرد: می‌توان گفت که صددرصد نیاز داخل به گل و گیاه در کشور تامین می‌شود.

وی با اشاره به اینکه واردات گل به کشور وجود ندارد افزود: گل‌ های گلدونی از شمال کشور به قزاقستان، تاجیکستان و روسیه و از محلات به عراق صادر می‌شود.

شاهرخی، با بیان اینکه حدود ۱۵۰۰ مغازه گل فروشی در تهران مشغول به فعالیت هستند تصریح کرد: بسیاری از تولید کننده‌ های این صنف در ورامین، محلات، اصفهان و یزد فعالیت دارند.

رئیس اتحادیه فروشندگان گل، با اشاره به اینکه قیمت گل افزایشی نداشته است گفت: این درحالی است که بسیاری از لوازم جانبی از جمله نایلون و... افزایش قیمت داشته است.

شاهرخی در خصوص صادرات این حوزه گفت: تلاش‌های زیادی برای صادرات این بخش صورت گرفته که امیدواریم به زودی محقق شود.

به گفته رئیس اتحادیه فروشندگان گل، با پایان ماه محرم و صفر تقاضا برای خرید گل بخصوص در اعیاد و مناسبت‌ ها بیشتر می‌شود.

شاهرخی تصریح کرد: تعداد ماشین‌ ها و دستفروش‌های گل خیابانی در حال افزایش است و نظارتی بر آن‌ها نمی‌شود درحالی که گل‌ های که عرضه می‌کنند آلوده بوده و برای نگهداری آن‌ها از آب فاضلاب جوی‌های کنار خیابان استفاده می‌شود.

رئیس اتحادیه فروشندگان گل، با تاکید براینکه رشد روز افزون تعداد دستفروشان و ماشین‌ های گل بازار مغازه‌ های مجاز گلفروشی را نیز دچار رکود کرده است، افزود: رکود در بازار گل تغییر شغل و یا تعدیل نیرو را بر گلفروشان مجاز تحمیل کرده است و تعداد زیادی از آن‌ها در شرایط بد اقتصادی به سر می‌برند.



خبرگزاری تی نیوز