برچسب نشانگرهای رنگی تغذیه ای، مشاوری مطمئن در انتخاب تغذیه سالم

  • 1397/10/05
  • 537 بازدید

مدیرنظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی دانشگاه همدان، برچسب نشانگرهای رنگی تغذیه ای را مشاوری مطمئن در انتخاب تغذیه سالم بیان کرد.

روابط عمومی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی همدان، دکتر محمد کاظم زاده با اشاره به آغاز طرح برچسب گذاری نشانگرهای رنگی تغذیه ای از سال 94 توسط سازمان غذا و دارو گفت: نشانگرهای رنگی تغذیه ای با اسم چراغ راهنمای تغذیه ای یک طرح جهانی است که در واقع نقش مشاوره ای را در انتخای تغذیه سالم ارائه می دهد.

وی افزود: با توجه به استقرار دبیر خانه برچسب گذاری نشانگرهای رنگی تغذیه ای در دانشگاه همدان، صنایع تولیدی استان توانستند در این مدت صد در صد محصولات خود را به این برچسب مندرج کنند. دکتر کاظم زاده اظهار کرد: وجود چنین طرحی، رقابتی را در صنایع غذایی در ارایه محصول سالم بوجود می آورد که ما شاهد کاهش نمک، چربی و قند در بیشتر محصولات غذایی تولیدی هستیم.

مدیر نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی دانشگاه افزود: طرح یاد شده که به منظور کاهش نمک، چربی و قند در محصولات معرفی شد، ابزاری برای انتخاب محصولی سالم در پیشگیری از بیماری های غیر واگیر به ویژه بیماری های قلبی و عروقی، چاقی، دیابت و دیگر بیماری ها است. دکتر کاظم زاده با تاکید بر اصلاح باورها در مورد محصولات سنتی و صنعتی درمورد شایعه های موجود در تولید رب، محصولات کنسروی، نگهدارنده ها، محصولات سنتی و شبکه های اجتماعی گفت: مردم باید با افزایش سطح آگاهی خود، به دور از شایعه ها و تبلیغات کذب فضای مجازی به فکر سلامت خود و اطرافیان باشند.

وی افزود: این مدیریت به منظور ارتقا سطح سواد سلامت جامعه با برگزاری کارگاه های آموزشی برای گروه های هدف مختلف، توزیع مواد آموزشی در مراکز علمی دانشگاهی، مدارس، سازمان های دولتی و خصوصی نصب بنر و پوستر در سطح شهر و همچنین تولید محتوا ذر نشریات محلی، خبر گزاری ها و آگاهی بخشی از طریق صدا و سیمای استان تلاش دارد تا مردم به آگاهی و بینش لازم در حوزه سلامت دست پیدا کنند.



خبرآنلاین