پاکدشت رتبه نخست کشور در کشت های گلخانه ای

  • 1397/10/21
  • 691 بازدید

استان تهران با حدود سه هزار و 400 هکتار گلخانه که عمدتا در شهرستان های پاکدشت، ورامین و پیشوا احداث شده اند، هم از نظر وسعت و هم از لحاظ توسعه گلخانه ها رتبه اول کشور را دارد.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: شهرستان پاکدشت با بیش از 1100 هکتار سطح زیر کشت گلخانه ای، رتبه نخست کشور را در تولید گل و گیاه و محصولات گلخانه ای به خود اختصاص داده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی،محمود حجتی در پایان بازدید دیروز پنجشنبه از پروژه های بخش کشاورزی شهرستان پاکدشت با اعلام این مطلب،افزود: در سال جاری مساحت گلخانه های استان تهران حدود 280 هکتار توسعه یافته است و این استان با حدود سه هزار و 400 هکتار گلخانه که عمدتا در شهرستان های پاکدشت، ورامین و پیشوا احداث شده اند، هم از نظر وسعت و هم از لحاظ توسعه گلخانه ها رتبه اول کشور را دارد.

وی با اشاره به اشتغال زایی و ارزش افزوده بالای محصولات گلخانه ای و همچنین صرفه جویی فوق العاده در مصرف آب در این نوع کشت اظهار امیدواری کرد کشت های گلخانه ای در سبزی و صیفی و گل و گیاهان زینتی در پاکدشت و سایر مناطق کشور توسعه یابد.

وزیر جهاد کشاورزی به بازدید خود از پروژه پایلوت پرورش شترمرغ در فضای باز اشاره کرد و گفت:بر اساس اعلام مجریان این پروژه،افزایش زادآوری پرورش شترمرغ در فضای باز بیش از فضای بسته است و با توجه به عرصه های طبیعی کشور و همچنین ارزش افزوده بالایی که شترمرغ دارد باید در زمینه پرورش شترمرغ در فضای آزاد،بررسی و تلاش بیشتری شود.

حجتی با بیان این که نهاده های دامی مورد نیاز صنعت دام و طیور کشور تامین شده است،تصریح کرد:با همکاری و پشتیبانی های ملی، منابع مورد نیاز برای تهیه نهاده های دامی تامین شده و بازرگانان و تجار هم با روش های مختلف مشغول تامین این نهاده ها که عمدتا ذرت و کنجاله سویا است،هستند.

وی ادامه داد:مشکل مقطعی که در انتقال منابع مالی بوجود آمده بود نیز برطرف شده است.

وزیر جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد:به منظور تنظیم بازار، شرکت پشتیبانی امور دام نیز 450 هزار تن نهاده را از محل ذخائر راهبردی خود به بازار عرضه کرد.



وزارت جهاد کشاورزی