67 درصد مردم به نشانگر های رنگی بسته های غذایی توجه ندارند

  • 1397/10/22
  • 485 بازدید

عضو هیات علمی انستیتو تحقیقات تغذیه ایران اعلام کرد که طبق بررسی های علمی 67.5 درصد مردم در کشور به نشانگرهای رنگی بسته های غذایی توجهی ندارند.

« نشانگر های رنگی به میزان مواد قندی، چربی، نمک و اسیدهای چرب ترانس در مواد غذایی اطلاق می شود.»

دکتر عزیزالله زرگران روز پنجشنبه در همایش « تغذیه سالم» که در تالار شهیدان نژاد فلاح کرج برگزار شد، اظهارداشت: این موضوع علمی حاصل 2 سال پژوهش و نظر سنجی از مردم تهران در مکان های مختلف این کلانشهر است.

وی با اشاره به اینکه اطلاع از مصرف مواد غذایی مصرفی ضروری است، خاطر نشان کرد: مردم می توانند با توجه به این نشانگرها مواد مصرفی قند ، چربی ، نمک و اسید های چرب ترانس را کنترل کنند تا دچار بیماری های قلبی و عروقی و سایر بیماری ها نشوند.

زرگران تاکید کرد که هر قدر میزان تغذیه و اطلاع از مواد غذایی مصرفی در کتب درسی و آموزشی دانش آموزان قرار گیرد می تواند از بسیاری از بیماری ها پیشگیری کند.

وی با اشاره به اینکه تبلیغات مواد غذایی آسیب رسان در رسانه ها ممنوع است، اظهارداشت: این مواد غذایی همواره در رسانه ها و صدا و سیما تبلیغ می شود.

زرگران بر اصلاح الگوی تغذیه ، کاهش مواد غذایی پرچرب ، نوشابه و سایر مواد زیان آور تاکید کرد و گفت: مصرف برخی مواد غذایی مانند نوشابه ها باید به حداقل برسد و به جای آنها مصرف دوغ متداول شود.



خبرفارسی