کاهش ۱۵ درصدی قیمت سیب در بازار/کمبودی در تامین سیب شب عید نداریم

  • 1397/11/13
  • 561 بازدید

شادلو گفت: قیمت کنونی سیب نسبت به زمان برداشت ۱۵ تا ۲۰ درصد در بازار کاهش یافته است.

مجتبی شادلو نایب رئیس اتحادیه باغداران تهران در گفت و گو، از کاهش قیمت سیب در بازار خبر داد و گفت: قیمت سیب درختی از زمان برداشت تا کنون نه تنها افزایشی نداشته، بلکه با افت ۱۵ تا ۲۰ درصدی در بازار روبرو شده است.

وی با اشاره به اینکه مشکلی در کمبود سیب درختی نداریم، افزود: اگرچه تولید سیب درختی به سبب سرمازدگی بهاره نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۰ تا ۴۰ درصد کاهش یافته، اما با این حال ذخیره مانده سیب در سردخانه‌ها مازاد بر نیاز داخل است.

شادلو ادامه داد: اگرچه مباحثی مبنی بر افزایش قیمت سیب نسبت به مدت مشابه سال قبل مطرح است، اما نباید فراموش کرد که سال گذشته به حدی در فروش مشکل داشتیم که هیچ یک از زنجیره‌های تولید همچون تجار، باغدار و سلف خران سودی عایدشان نشد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه قیمت محصولات کشاورزی مطابق با هزینه‌ های تولید افزایش نیافته است، بیان کرد: با توجه به رشد چشمگیر تورم و افزایش سه برابری هزینه‌ های مربوط به بسته بندی، نگه داری و حمل و نقل، اما قیمت محصولات کشاورزی به این نسبت در بازار افزایش نیافته است.

مدیرعامل اتحادیه باغداران تهران با اشاره به اینکه سیب مانده در سردخانه‌های کشور مازاد بر نیاز داخل است، اظهار کرد: با توجه به کاهش قدرت خرید عموم آجاد جامعه و ذخیره مناسب محصول در سردخانه ها، قیمت سیب در بازار شب عید نوسان چندانی نخواهد داشت.

شادلو در پایان با اشاره به اینکه نیازی به واردات سیب درختی برای بازار شب عید نداریم، تصریح کرد: با توجه به آنکه تولید سیب درختی جوابگوی نیاز بازار داخل است، از این رو کمبودی در بازار شب عید نخواهیم داشت.



خبرگزاری صدا وسیما