فروش گوشت مرغ بالاتر از نرخ های مصوب تخلف است

  • 1393/12/25
  • 1172 بازدید

مدیرکل دفتر امور طیور وزارت جهاد کشاورزی گفت: قیمت هر کیلو مرغ گرم در میادین 6980 تومان و هر کیلوگرم مرغ منجمد 5600 تومان تعیین شده و بالاتر از آن تخلف است.

به گزارش ایرنا از وزارت جهادکشاورزی ، حبیب امینی افزود: چنانچه گوشت مرغ منجمد خارج از دستورالعمل و قیمت های مصوب فروخته شود ، مصرف کنندگان می توانند در تهران به شماره تلفن 88033284 شرکت پشتیبانی امور دام اطلاع دهند.

وی اظهار داشت: ساکنان استان ها و شهرستان ها نیز می توانند در صورت مشاهده تخلف و گرانفروشی با ادارات کل پشتیبانی امور دام استان و شهرستان خود تماس بگیرند تا سازمان های بازرسی و نظارت بر قیمت ها رسیدگی و برخورد کنند.

مدیرکل دفتر امور طیور وزارت جهادکشاورزی با اشاره به اینکه روزانه 2 هزار تن مرغ منجمد و 5 هزار تن گوشت مرغ گرم در تهران توزیع می شود ، افزود: تولید و عرضه گوشت مرغ قابل توجه است به طوری که جوجه ریزی در بهمن ما نسبت به ماه قبل از آن 10 درصد افزایش یافته بنابراین با توجه به افزایش تولید دلیلی برای افزایش قیمت وجود ندارد.

وی گفت: در 10 ماه گذشته روزانه 305 تن مرغ در میدان بهمن تهران توزیع می شد که در اسفند ماه به روزانه 400 تن افزایش یافته و امروز نیز رکورد توزیع مرغ با 600 تن در میدان بهمن شکسته شد.

مدیرکل دفتر امور طیور وزارت جهادکشاورزی افزود: میزان مرغ ذخیره سازی شده در کشور 150 هزار تن است که برای اولین بار تمام این میزان از محل تولید داخلی تامین شده است.

امینی گفت: در دو سال گذشته مرغ منجمد وارداتی نداشتیم و هیچ مجوزی نیز برای واردات مرغ صادر نشده است.

وی افزود: عوامل توزیع مرغ منجمد را با قیمت 5100 تومان از شرکت پشتیبانی امور دام دریافت می کنند و با احتساب کارمزد هر کیلوگرم را 5600 تومان برای مصرف عرضه می کنند.

مدیر کل دفتر امور طیور وزارت جهاد کشاورزی ، گفت همان طور که وزیر جهادکشاورزی اعلام کرده ، قیمت هر کیلوگرم مرغ گرم حدود 7 هزار تومان است که قیمت مناسب و عادلانه ای است.

امینی از دستگاه های نظارتی و بازرسی خواست نظارت کافی و دقیق تری در مراکز عرضه و فروش داشته باشند تا گوشت مرغ با قیمت هایی که وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرده به فروش برسد.

وی افزود: وزارت جهادکشاورزی مسئولیت تامین و تولید را دارد و بخش توزیع و نظارت برکنترل قیمت ها در حیطه وظایف این وزارتخانه نیست.

مدیرکل دفتر امور طیور وزارت جهاد کشاورزی درباره وجود مرغ های منجمد برزیلی در بازار گفت: در دو سال اخیر هیچ مجوز وارداتی صادر نشده اما احتمال دارد بخش خصوصی نسبت به توزیع این مرغ ها اقدام کرده باشد.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، این درحالیست که علی رغم روند نزولی گوشت مرغ گرم در هفته گذشته ، دیروز و امروز به طور مجدد قیمت هر کیلوگرم گوشت مرغ گرم به قیمت حدود 7 هزار و 600 تا 8 هزار و 300 تومان در بازار به فروش می رسد.



ایرنا