علم مهندسی در محصولات کشاورزی نهادینه می شود

  • 1397/12/05
  • 457 بازدید

کیخا گفت: رسالت و ماموریت اصلی سازمان نظام مهندسی کشاورزی این است که فعالیت‌های کشاورزی را در کشور مهندسی کند.

احمد علی کیخا رئیس کمیسیون کشاورزی و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی در همایش تجلیل از مقام روز مهندس اظهار کرد: برداشت ما از سازمان نظام مهندسی کشاورزی این است که سازمان شکل گرفته تا کشاورزان را مهندسی و علم مهندسی را در تولیدات کشاورزی نهادینه کند.

وی با اشاره به اینکه این سازمان تنها مربوط به حل مشکل مهندسان حوزه بخش کشاورزی نیست، افزود: رسالت و ماموریت اصلی سازمان نظام مهندسی کشاورزی این است که فعالیت‌ های کشاورزی را در کشور مهندسی کند.

کیخا ادامه داد: در شرایط کنونی از یک طرف گام دوم انقلاب را برداشته ایم و از طرف دیگر درگیر شرایط تحریم وسخت اقتصادی و معیشت مردم هستیم، اما در مجموع شرایط تحریم در کنار زیان‌هایی که داشته فرصت‌هایی هم برای توسعه کشاورزی و رقابت در خارج از مرز‌ها ایجاد کرده است.

بیشتر بخوانید: کاهش ۳۱ درصدی کشتار دام سبک صحت ندارد/ظرفیت گلخانه‌های کشور امسال از ۳ هزار هکتار گذشت

این مقام مسئول با اشاره به اینکه مردم از جریانات سیاسی عبور کرده اند، بیان کرد: هم اکنون برگ برنده دست کسانی است که بتوانند مشکلات مردم را حل کنند چرا که در این برهه حساس ظرفیت‌ های زیادی در بخش کشاورزی وجود دارد.

به گفته وی، ۲۵۰ هزار نفر شخص حقیقی و حقوقی عضو سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی هستند که می‌توانند موجبات انقلاب را در بخش کشاورزی ایجاد کنند.

رئیس کمسیون کشاورزی و منابع طبیعی مجلس در پایان تصریح کرد: مجلس این آمادگی را دارد که اگر سازمان به رسالت اصلی خود برای نیل به استقلال کشور حرکت کند، بستر سازی لازم را به لحاظ قانونی انجام دهد.



وزارت جهاد کشاورزی