حضور دلالان دلیل گرانی نرخ پرتقال/تولیدکنندگان از تنظیم بازار وزارت جهاد کشاورزی رضایت دارند

  • 1393/12/27
  • 940 بازدید

مدیرعامل اتحادیه مرکزی شرکت های تعاونی تولید روستایی کشور با بیان آنکه دلالان عامل گرانی پرتقال در این روزها هستند ، گفت: تولید کنندگان و بهره برداران بخش کشاورزی از تنظیم بازار میوه شب عید وزارت جهاد کشاورزی رضایت کامل دارند.

وحیدرضا ابطحی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا ، درباره ادعای برخی مبنی بر عدم رضایت تولیدکنندگان و عدم موفقیت وزارت جهادکشاورزی در تنظیم بازار میوه شب عید ، افزود: با اجرای قانون انتزاع در بخش کشاورزی ، طی این مدت وزارت جهاد کشاورزی برای حمایت از تولیدکنندگان اقدام به خرید تضمینی میوه شب عید ، شیر خام ، گوجه فرنگی ، مرغ و افزایش نرخ خرید تضمینی گندم کرده است.

وی گفت: اقدامات موثر و به موقع وزارت جهادکشاورزی موجب رضایتمندی تولیدکنندگان بخش کشاورزی در عرصه های مختلف شده به طوری که علاوه بر جلوگیری از ضرر و زیان تولیدکنندگان گاه اوقات موجب تقویت تولید آنان نیز شده است.

وی با بیان آنکه امسال درتولید پرتقال مورد نیاز کشور کمبودی نداشته ایم ، تصریح کرد: مشکل اصلی بالا بودن نرخ پرتقال در شرایط فعلی بازار ، واسطه ها و دلالان هستند که طی دو تا سه ماه گذشته پرتقال را خریداری و در انبارها ذخیره سازی کرده اند و از عرضه آن در ایام پرمصرف سال همچون شب عید خودداری می کنند.

وی اظهار داشت: این افراد سودجو در تلاش هستند پرتقال را پس از اتمام ایام نوروز برای فروردین و اردیبهشت ماه سالجاری با قیمت بالاتر به مردم عرضه کنند.

مدیرعامل اتحادیه مرکزی شرکت های تعاونی تولید روستایی گفت: امسال برخلاف سالهای گذشته وزارت جهادکشاورزی به موقع وارد عرصه خرید پرتقال شمال و سیب درختی برای تنظیم بازار شب عید و ایام نوروز شد.

وی با بیان اینکه تولیدکنندگان از خرید وزارت جهادکشاورزی برای پرتقال و سیب درختی احساس رضایتمندی دارند ، افزود: برای نخستین بار تولیدکنندگان شمال کشور به موقع پول خود را از دولت دریافت کردند ، این درحالیست که طی سالهایی که تنظیم بازار میوه شب عید در اختیار وزارت صنعت ، معدن و تجارت بود تولید کنندگان باید مدت زمان طولانی را می گذراندند ، تا پولشان پرداخت شود.

به گفته ابطحی ، امسال وزارت جهاد کشاورزی هر کیلوگرم پرتقال شمال را حداقل با نرخ 2 هزار و 500 تومان از تولیدکنندگان خریداری کرد تا برای بهره برداران نیز صرفه اقتصادی داشته باشد.



ایرنا