توافق اصناف برای خودداری از توزیع لبنیات گران در سال جدید

  • 1394/01/15
  • 737 بازدید

بنا بر توافق مشترک اتحادیه‌های فروشندگان لبنیات ، خواروبار فروشان و سوپرمارکت‌ داران ، اصناف برای جلوگیری از گران فروشی ، فرآورده‌های لبنی خارج از نرخ مصوب را نمی‌فروشند.

علی رجبی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم گفت: در سال جدید برای جلوگیری از افزایش قیمت خارج از چارچوب فرآورده‌های لبنی ، بنا بر توافق مشترک اتحادیه‌های فروشندگان لبنیات ، اتحادیه خواروبار فروشان و سوپرمارکت‌ داران ، از فروش محصولات لبنی خارج از مصوبه سازمان حمایت تولید کنندگان و مصرف کنندگان جلوگیری به عمل می‌آید.

رئیس اتحادیه فروشندگان لبنیات ، افزود: براین اساس در صورتی که شرکتی به‌صورت خودسر ، اقدام به افزایش قیمت لبنیات کرد واحد‌های سراسری اصناف محصول وی را نمی‌فروشند.

وی خاطرنشان کرد: برای اجرای بهتر این طرح نیازمند همکاری فروشگاه‌های زنجیره‌ای و مصوبه قانونی هستیم تا در صورت تخطی برخوردهای لازم انجام شود.

وی با بیان اینکه برای رعایت حقوق مصرف کنندگان باید از مبدأ جلوی متخلفان را گرفت ، تصریح کرد: در اواخر سال گذشته دو شرکت لبنی با افزایش خودسرانه محصول خود ، هر لیتر شیر را 200 تومان گران‌تر از قیمت مصوب به فروش رسانده و جریمه شدند اما این موضوع زیان مصرف کنندگان را جبران نمی‌کند.

گفتنی است که در ماه‌های پایانی سال گذشته دو برند معروف تولید کننده فرآورده‌های لبنی ، بدون مجوز سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان اقدام به افزایش نرخ شیر کم‌چرب که دارای بیشترین میزان تقاضا میان فرآورده‌های لبنی است ، کردند و با برخورد سازمان تعزیرات ، قیمت‌های آنها اصلاح شد.



تسنیم