واردات بیش از ۶۳ هزار راس دام زنده از طریق بندر چابهار به کشور

  • 1398/01/25
  • 436 بازدید

رئیس سازمان دامپزشکی کشور، از ورود بیش از ۶۳ هزار راس دام زنده به گزارش خبرگزاری صداوسیما از سازمان دامپزشکی کشور، دکتر علیرضا رفیعی‌پور اظهار داشت: طبق مصوبه این سازمان دام زنده از طریق دریا حمل و در بندر چابهار مراحل قرنطینه و بهداشتی آن ط خبر داد.

به گزارش سازمان دامپزشکی کشور، دکتر علیرضا رفیعی‌ پور اظهار داشت: طبق مصوبه این سازمان دام زنده از طریق دریا حمل و در بندر چابهار مراحل قرنطینه و بهداشتی آن طی می‌شود و پس از کشتار، گوشت استحصال شده به داخل کشور ارسال می‌شود که این موضوع در حال انجام است.

وی با اشاره به این که مرز آبی سیستان و بلوچستان به عنوان فرصتی برای واردات دام است، گفت: مرز این استان با کشور‌های همسایه فعال است و از این قابلیت می‌توان برای سرمایه گذاری و صادرات دام و طیور استفاده کرد.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور با اشاره به آب و هوای مناسب استان برای پرورش شتر و شترمرغ نیز گفت: تلاش می‌شود کشتارگاه‌ هایی در این زمینه ایجاد شود تا فرصتی برای اشتغال زایی و صادرات به وجود آید.

وی گاو اصیل سیستانی و گوسفند نژاد بلوچی را یکی از پایه‌ های مستحکم صنعت دام و طیور در استان عنوان کرد و افزود: اگر در گذشته به جای تسهیلات اشتغال زایی به خانواده‌ های روستایی، به هر خانواده چند نفر شتر داده می‌شد، مشکل مالی و اشتغال در صنایع روستایی را در این بخش شاهد نبودیم.

رفیعی‌پور ادامه داد: تاکنون بالغ بر ۶۳ هزار راس در دو محموله کشتی وارد شده که بیش از ۵۰ هزار راس در کشتارگاه‌ های استان و نزدیک به ۱۰ هزار در خارج از استان کشتار شده است.



سازمان دامپزشکی