آغاز برداشت توت فرنگی در استان مازندران/رشد صادرات در گرو توسعه کشت گلخانه‌ای

  • 1398/02/30
  • 703 بازدید

توت فرنگی به عنوان یکی از محصولات زراعی با دارا بودن مزایای متعدد و امکان کشت گلخانه‌ای برای آن در صورت حمایت و گسترش می‌تواند به عنوان محصول صادراتی لحاظ شود.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد خبرگزاری میزان، برداشت محصولات کشاورزی در فصل بهار و با گرم‌تر شدن هوا آغاز و در فصل تابستان به اوج خود می‌ رسد.

توت فرنگی از جمله میوه‌های محبوبی است که برداشت آن با توجه به منطقه مورد کشت متفاوت بوده؛ به طور مثال در استان مازندران همه ساله از اواخر فروردین آغاز و تا پایان خرداد ادامه دارد.

سطح زیر کشت این میوه بیش از ۴ هزار هکتار گزارش شده که بیشترین میزان آن در استان کردستان و پس از آن در شهرستان‌های جیرفت در استان کرمان، استان البرز، تهران و قزوین ثبت شده است.

تولید این محصول با توجه به کشت گلخانه‌ای در تمام فصول سال امکان پذیر است، از این رو صادرات این محصول نیز در حجم‌های مختلف اعلام شده است.

از ویژگی‌ های این محصول می‌توان به کشت ۴۵ روزه تا ۳ ماه، امکان فرآوری محصول، تنوع در ارقام از نمونه مزایای تولید توت فرنگی اشاره کرد که در صورت برنامه‌ ریزی برای تولید، توزیع مناسب نشا، توسعه کشت گلخانه‌ای و تشویق بخش خصوصی در ورود به این حوزه می‌توان از رونق بخش کشاورزی در این بخش استفاده کرد.



خبرگزاری میزان