اعطا کد ۱۸ رقمی کاهش بقایای سموم محصولات کشاورزی به مزارع تهران

  • 1398/03/02
  • 527 بازدید

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران از اعطا کد ۱۸ رقمی کاهش بقایای سموم محصولات کشاورزی به مزارع و میادین میوه و تره بار استان تهران خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، کریم ذوالفقاری در جلسه سلامت و امنیت غذایی استان تهران طی سخنانی گفت: ۵ میلیون و ۷۰۰ هزار تن محصولات دامی، زراعی و باغی کشور، ۱۲ درصد شیرخام و ۱۷ درصد تخم‌ مرغ کشور در استان تهران تولید می‌شود و متولی رعایت بهداشت محصولات دامی و پروتئینی سازمان دامپزشکی و وزارت بهداشت و متولی رعایت بهداشت محصولات زراعی سازمان حفظ نباتات و وزارت بهداشت و درمان است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران اضافه کرد: اجرای مصوبه شورای سلامت در زمینه ارتقا سلامت ۸ محصول پرمصرف را به طور جدی در دستور کار قرار دادیم.

وی از اقدامات انجام شده برای کاهش بقایای سموم و کودهای شیمیایی در محصولات کشاورزی گزارشی ارائه کرد و گفت: نمونه‌ برداری از مزارع و میادین جهت اعطای کد ۱۸ رقمی به محصولات در حال انجام است، که این کد در ۲۲ کشور دنیا از مقبولیت برخوردار است و با هدف صادرات‌ محور کردن تولیدات اجرایی می‌شود و از اردیبهشت‌ ماه ۹۷ اعطای گواهی بهداشت به محصولات شروع شده تا محصولات گواهی شده وارد بازار شود که بقایای سموم آن از حد مجاز پایین‌تر باشد.



خبرگزاری مهر