ایران دبیرکل منطقه آسیا و اقیانوسیه سازمان بهداشت جهانی دام شد

  • 1398/03/11
  • 426 بازدید

علیرضا رفیعی پور ریس سازمان دامپزشکی کشور به سمت دبیرکل منطقه آسیا و اقیانوسیه سازمان بهداشت جهانی دام OIE انتخاب شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، بر اساس گزارشات منتشر شده OIE در انتخابات برگزار شده در روز جمعه ۳۱ می ۲۰۱۹ در صحن علنی مجمع عمومی سازمان بهداشت جهانی نتایج حاصله در انتخابات مناطق به رأی مجمع عمومی گذاشته شد.

مجمع عمومی سازمان بهداشت جهانی عضویت ایران را در هیأت رئیسه منطقه آسیا و اقیانوسیه مورد تصویب قرار داد.

در این انتخابات، مجمع عمومی سازمان بهداشت جهانی با ۹۲ رأی موافق و ۱۶ رأی مخالف یا ممتنع دکتر علیرضا رفیعی‌ پور رئیس سازمان دامپزشکی ایران را به عنوان دبیر کل منطقه آسیا و اقیانوسیه و خاور دور سازمان بهداشت جهانی دام انتخاب کرد.

دفتر مرکزی منطقه آسیا اقیانوسیه و خاور دور در شهر توکیو ژاپن می‌باشد. اداره این دفتر و مدیریت اجرایی منطقه آسیا و اقیانوسیه و خاور دور سازمان بهداشت جهانی دام بر عهده رئیس سازمان دامپزشکی ایران به عنوان دبیر کل منطقه ای OIE قرار گرفت.

پیام تبریک مدیرکل سازمان بهداشت جهانی دام

دکتر مونیکا الیوا مدیرکل سازمان بهداشت جهانی دام و معاونین وی با حضور در محل اسقرار هیأت دامپزشکی ایران در مجمع عمومی سازمان بهداشت جهانی دام انتخاب علیرضا رفیعی‌ پور را به سمت دبیرکل منطقه ای OIE تبریک گفتند.

مدیرکل OIE در این دیدار ضمن برشمردن ظرفیت‌ های کشور ایران اظهار امیدواری کرد که با مدیریت ایران در منطقه آسیا شاهد توسعه روزافزون در کنترل و ریشه‌ کنی بیماری‌ها و اجرای برنامه راهبردیOIE در منطقه باشیم.

رفیعی پور نیز ضمن اشاره به اقدامات انجام شده در طول ۲ سال گذشته و اقدامات بین‌المللی ایران گفت: کشورمان خیلی زودتر از این زمان مستحق دارا بودن پست‌ های بین‌المللی در حوزه دامپزشکی بوده است.



سازمان دامپزشکی