تشخیص کیفیت برگ سبز چای برعهده ناظران است

  • 1398/03/28
  • 719 بازدید

رئیس سازمان چای کشور گفت: تشخیص خرید برگ سبز چای درجه یک و دو فقط به عهده ناظران خرید مستقر در کارخانجات چای‌سازی است.

به گزارش ایسنا، حبیب جهانساز گفت: ناظران خرید نمایندگان تام‌الاختیار سازمان چای هستند و براساس دستورالعمل‌های فنی و علمی آنچه در زنبیل کشاورزان است را تشخیص واقعی می‌دهند و کیفیت آن را درجه یک یا دو می‌زنند، تمام تلاش ما این است که کیفیت برگ سبز خریداری شده به‌ صورت واقعی باشد تا هیچ‌گونه حقی از چایکار و دولت تضییع نشود.

رئیس سازمان چای کشور خاطرنشان کرد: امسال کمیته نظارت خرید برگ سبز چای بر عهده مدیران اداره چای شهرستان است و بر این اساس رؤسای ادارات باید پاسخگوی عملکرد شهرستان باشد.

وی همچنین بر استفاده کارت شناسایی یکسان توسط ناظران خرید، ورود و خروج به‌ موقع ناظران در کارخانجات، رعایت خصوصیات ظاهری و رعایت شئونات اداری، دقت لازم هنگام خرید و کنترل دفترچه‌ های چایکاری توسط ناظران خرید تاکید کرد.

رییس سازمان چای کشور از راه‌اندازی سامانه اعلام شکایات و پیشنهادات توسط سازمان چای کشور در آینده نزدیک خبر داد تا کشاورزان و تولید کنندگان چای ایده‌ها، نظرات، پیشنهادات و انتقادات و شکایات خود را از طریق این سامانه برای سازمان چای کشور ارسال کنند.

وی همچنین از ناظران خرید و مالی سازمان چای خواست نسبت به تشکیل شرکت‌ ها جهت اجرای طرح‌های مکانیزاسیون، اجرای طرح آبیاری تحت فشار و روش‌ های نوین آبیاری، به‌ زراعی و بهسازی باغات چای پیشقدم باشند که در راستای حمایت از بخش خصوصی سازمان چای و صندوق حمایت از توسعه صنعت چای کشور در این خصوص با شما همکاری خواهد کرد.

جهانساز در ادامه از واریز 25 میلیارد تومان از بهای برگ سبز چای به چایکاران گیلان خبر داد و افزود: امروز با پرداخت این مبلغ 110 میلیارد و 600 میلیون تومان معادل 70درصد از بهای برگ سبز خریداری شده به چایکاران شمال کشور پرداخت شد.

وی گفت: چایکاران گیلان و مازندران از 9 اردیبهشت ماه تا امروز 51 هزار و 800 تن برگ سبز چای به ارزش 161 میلیارد و 900 میلیون تومان از باغ‌هایشان برداشت کردند که 90 درصد آن درجه یک بود.

رئیس سازمان چای کشور گفت: امسال 12 هزار تن چای خشک در 160 کارخانه گیلان و مازندران تولید شد.

جهانساز تصریح کرد: برگ سبز چای در سه مرحله‌ ی بهاره، تابستانه و پاییزه برداشت می‌شود.



خبرگزاری ایسنا