سمپاشی بیش از 43 هزار هکتار از اراضی فارس علیه ملخ صحرایی

  • 1398/04/03
  • 505 بازدید

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: ردیابی ملخ صحرایی (دریایی) در بیش از ۸۰۰ هزار هکتار از اراضی زراعی، باغی و عرصه‌های منابع طبیعی این استان انجام شده و در بیش از ۴۳ هزار هکتار آن سمپاشی صورت گرفته که سه هزار هکتار آن به صورت هوایی بوده است.

محمدمهدی قاسمی، یکشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه مبارزه با ملخ‌های صحرایی در طول تابستان به صورت جدی ادامه دارد، افزود: ۱۴ شهرستان این استان هم اینک درگیر حمله ملخ‌های صحرایی هستند که در حال حاضر برای هر کدام از این شهرستان ها، یک شهرستان معین تعیین و برای آن یک مدیر ارشد ستادی و یک کارشناس فنی پشتیبانی مشخص شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس ادامه داد: با هدف مقابله با ورود ملخ صحرایی به مزارع و باغ‌های این استان، بیش از ۹۰ درصد کار مبارزه با این آفت در عرصه‌های منابع طبیعی انجام شده و به همین سبب تا کنون خسارت جدی به مزارع و باغ‌های فارس وارد نشده است.

قاسمی ادامه داد: در عملیات سمپاشی برای مقابله با ملخ صحرایی از حدود ۲۵ تن سم مالاتیون، دلتامترین و فنیتروتیون استفاده و افزون بر این مرمت و بازسازی ۲۵ فرودگاه سمپاشی در شهرستان‌های آلوده استان فارس نیز انجام شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس اظهار داشت: ملخ‌های صحرایی از کشور عراق به استان ایلام وارد شده‌اند و با هدف مبارزه با این آفت، یک فروند هواپیمای سمپاش از این استان به ایلام اعزام شده است.

قاسمی همچنین از ائمه جمعه شهرستان‌هایی که در این استان درگیر مبارزه با ملخ صحرایی هستند، خواست در خطبه های نماز جمعه بر ضرورت بسیج همگانی برای مقابله با این آفت تاکید کنند.

ملخ‌های زرد رنگ صحرایی (دریایی)، گروهی از ملخ‌های پرنده هستند که بزرگی آنها به ۱۵ سانتی‌متر می رسد و در زمره مضرترین حشرات به شمار می آیند.



ایرنا