علل عدم موفقیت ایران در معرفی برند حلال در جهان

  • 1398/04/09
  • 618 بازدید

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: بسته بندی زیبا، بازاریابی قوی و تقویت ارتباط با کشورها به ویژه کشورهای اسلامی از دلایل موفقیت معرفی برند حلال در دنیا است که متاسفانه ایران در این حوزه ضعف اساسی دارد.

سید ناصرموسوی لارگانی؛ عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در خصوص نقش ایران در معرفی برند حلال در جهان گفت: قانون اساسی کشور ایران برگرفته از آیات قرآن است و اکثریت ملت ایران مسلمان هستند. برند حلال در برخی از کشورها جاافتاده و مشتریان زیادی را جلب کرده و دلیل آن مسلمان بودن این کشورهاست.

قدرت بازاریابی ضعیفی داریم

وی افزود: قدرت بازاریابی بسیار ضعیفی داریم و دلیل اینکه نتوانستیم در معرفی برند حلال موفق باشیم این است که به دنبال این نبودیم که بازار منطقه را تحت تاثیر قرار دهیم.

موسوی‌ ‌لارگانی ادامه داد: به جای مذاکرات سیاسی و به ویژه نشست‌ های 1+5 اگر با کشورهای اطراف خود نشست های اقتصادی در جهت جلب بازار این کشور ها داشتیم الان شرایط اقتصادی مان بسیار متفاوت تر و بهتر می شد.

در بسته بندی کالاها ضعف داریم

وی با بیان اینکه در بسته‌ بندی کالاها ضعف داریم افزود: گاهی بعضی از کشورها زعفران و پسته ایرانی را به صورت عمده خریداری کرده و با بسته بندی شکیل‌ تر آن را عرضه می‌کنند و این نشان دهنده این است که در این حوزه ضعف زیادی داریم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: شاید یکی از دلایلی که در معرفی برند حلال در کشور موفق نبودیم این است که برخی از مسئولین ما اعتقادی به این مسائل نداشتند تا برندی که ایران می توانست در آن حرف اول را بزند عرضه کنند.

بسته بندی شکیل، بازاریابی قوی و تقویت ارتباط با کشورها به ویژه کشورهای اسلامی از دلایل موفقیت معرفی برند حلال در دنیا است

موسوی لارگانی تشریح کرد: بسته بندی شکیل، بازاریابی قوی و تقویت ارتباط با کشورها به ویژه کشورهای اسلامی از دلایل موفقیت معرفی برند حلال در دنیا است، برخی از کشورهای مسلمان توان تولید نیازهای خود را نداشته و از سایر کشورها وارد می‌کنند اگر ایران می‌توانست در این زمینه موفق باشد می توانست تاثیر خود را بر بازار گذاشته و مشتریان زیادی را جذب کند.

با ادغام و تفکیک وزارتخانه ها مشکل مردم حل نمی شود

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: با ادغام و یا تفکیک وزارتخانه ها مشکلات حل نمی‌شوند زیرا بازار وضعیت نابسامانی دارد، دولت باید این را بدانند که مردم در شرایط بد اقتصادی هستند و باید هرچه سریعتر برای حل مشکلات مردم اقدامات جدی انجام دهد.



خبرفارسی