۶۰ درصد مزارع قزل آلا دچار خسارت شدند

  • 1398/04/11
  • 533 بازدید

قاسمی گفت: با توجه به وقوع سیل اخیر حدود ۴۰ تا ۶۰ درصد مزارع قزل آلا در استان‌های پرمحصول دچار خسارت شدند و برخی مزارع به طور کامل از بین رفتند.

ارسلان قاسمی مدیر عامل اتحادیه تکثیر، پرورش و صادرات آبزیان در گفت و گو، درباره آخرین وضعیت تولید ماهیان سردآبی و گرم آبی اظهار کرد: با توجه به وقوع سیل اخیر حدود ۴۰ تا ۶۰ درصد مزارع قزل آلا در استان‌ های پرمحصول دچار خسارت شدند و برخی مزارع به طور کامل از بین رفتند.

وی با اشاره به اینکه مزارع ماهیان گرم آبی در سیل اخیر کمتر دچار آسیب شدند، افزود: با وجود خسارت صفر تا صد درصدی مزارع به دنبال تامین منابع مالی برای جبران خسارت وارده هستیم که بدین منظور بخشی از خسارت تولید کنندگان پرداخت شده است.

قاسمی با بیان اینکه تولید قزل آلا تحت تاثیر سیل اخیر افت محسوسی داشته است، گفت: براین اساس پرورش دهندگان درصدند تا افت تولید را با افزایش بهره وری جبران کنند.

این مقام مسئول با بیان اینکه سیل اخیر خسارتی به مزارع میگو وارد نکرده است، اظهار کرد: براساس رصد مزارع پیش بینی می‌شود که امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، تولید میگو افزایش یابد، اما هم اکنون نمی‌توان درصدی را برای آن اعلام کرد.

وی با اشاره به اینکه به طور متوسط ۵۰ درصد مزارع سردآبی و ۲۰ تا ۲۵ درصد مزارع گرم آبی در سیل اخیر بین یک تا صد درصد دچار خسارت شدند، بیان کرد: با افزایش بهره وری امیدواریم بخشی از افت تولید جبران شود تا با مشکل بازار روبرو نشویم.

مدیرعامل اتحادیه تکثیر، پرورش و صادرات آبزیان درباره آخرین وضعیت بازار ماهی گفت: با توجه به شرایط کنونی اقتصاد، پیش بینی بازار به سبب پارامتر‌های متعدد دشوار است.

وی در پایان درباره آخرین وضعیت بازار صادرات تصریح کرد: اگرچه محصولات شیلاتی بازار سنتی خود را دارد، اما در شرایط فعلی تحریم، نقل و انتقال ارز تنها چالش اصلی پیش روی صادرکنندگان به شمار می‌رود که امیدواریم تمهیداتی برای رفع این بحران اندیشیده شود.



خبرفارسی