پنجمین همایش بین‌المللی و نمایشگاه جانبی خوراک دام و طیور آغاز به کار کرد

  • 1398/04/12
  • 355 بازدید

پنجمین همایش بین‌المللی و نمایشگاه جانبی خوراک دام و طیور دیروز در بوستان گفت‌ وگو آغاز به کار کرد.

دیروز پنجمین همایش بین‌المللی و نمایشگاه جانبی خوراک دام و طیور در بوستان گفت‌ وگو آغاز به کار کرد و تا دو روز دیگر ادامه خواهد داشت. در این همایش که تولید کنندگان خوراک دام و طیور، کارخانجات و واحدهای صنفی حضور دارند، این واحدها دستاوردهای خودشان را در غرفه‌ هایی در این بوستان ارائه می‌ دهند.

همایش خوراک دام و طیور دیروز با حضور رئیس سازمان دامپزشکی کشور، معاون امور دام وزارت جهاد کشاورزی، رئیس سازمان مرکزی تعاون روستایی و تعدادی از کارشناسان برگزار شد.

در این همایش تاکید شد که ۶۰ تا ۷۰ درصد قیمت تمام‌ شده محصولات پروتئینی مربوط به خوراک دام است و کارخانه‌ های خوراک دام کشور با ۴۰ درصد ظرفیت کار می‌کنند.

بر اساس آمار ۹۷ حدود ۱۰ میلیون‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تن خوارک دام و طیور در کشور تولید می‌شود که برای تامین نیاز داخل کافی نیست. پیش‌ بینی شده است که تا سال ۱۴۱۰، ۱۵۰ واحد تولیدی به ظرفیت تولید خوراک دام و طیور کشور اضافه شود که به سطح تولید خوراک دام طیور ۷ میلیون‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تن اضافه خواهد کرد.



وزارت جهاد کشاورزی