صادرات 100 هزار تن گوشت مرغ امسال هدفگذاری شده است

  • 1394/01/27
  • 757 بازدید

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام از هدفگذاری برای صادرات 100 هزار تن گوشت مرغ در سالجاری خبر داد.

مصطفی یاسایی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران در سمنان افزود: کشورهای هدف صادرات گوشت مرغ عراق ، افغانستان و تاجیکستان هستند.

وی با اشاره به مطالعات برخی کشورهای دیگر برای صادرات گوشت مرغ کشور ، اظهار کرد: تعدادی از کشورهای آفریقایی نیز امسال به اهداف صادراتی بازار مرغ ایران اضافه می شوند.

وی ادامه داد: برای صادرات گوشت مرغ به برخی کشورهای حاشیه خلیج فارس نیز مطالعاتی انجام شده و صادرات به کشور عمان از امسال انجام می شود.

یاسایی تصریح کرد: ایران اسلامی از سال 1392 صادرات گوشت مرغ به میزان 12 هزار تن را آغاز کرد و تا پیش از آن وارد کننده این ماده غذایی بود.

وی با اشاره به صادرات 40 هزار تن گوشت مرغ در سال گذشته ، از هدفگذاری برای رساندن این میزان صادرات به 100 هزار تن خبر داد.

وی به فعالیت رسمی 17 هزار واحد مرغداری و جوجه ریزی در کشور اشاره و خاطرنشان کرد: ظرفیت تولید گوشت مرغ کشور سالانه 2 هزار تن است که این میزان قابلیت افزایش تا 3 هزار تن را نیز دارد.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام با اشاره به خشکسالی شدید سال گذشته در 4 استان ، گفت: 100 هزار تن جو در چند مرحله به صورت مدت دار از سوی این شرکت بین عشایر این 4 استان توزیع شد.



ایرنا