۷۰۰ تن مرغ مازاد سایر استان ها به بازار تهران تزریق می شود

  • 1398/05/16
  • 443 بازدید

قیمت مرغ در استان تهران طی هفت ماه گذشته شاهد نوسانات مختلف بود تا آنجا که قیمت این محصول به ۱۹ هزار تومان نیز رسید و اکنون به گفته معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بناست ۷۰۰ تن مرغ مازاد تولیدی سایر استان ها برای تنظیم بازار به تهران تزریق شود.

طی دو هفته گذشته قیمت مرغ بار دیگر در بازار تهران افزایش یافت و از مرز ۱۷ هزار تومان نیز عبور کرد و همین موضوع موجب شد تا بار دیگر مسئولان اقتصادی استان تهران به تکاپوی متعادل سازی قیمت در بازار بیفتند.

محمد امامی امین اعلام کرد: اکنون قیمت مرغ کاهش یافته و از نزدیک ۱۸ هزار تومان به ۱۴ هزار تومان رسیده است.

وی این موضوع را نیز گفت که همواره دست دلالان بازار را از تعادل خارج می کند و باید این موضوع را پذیرفت که همیشه سودجویان در کمین بازار هستند.

امامی امین به این موضوع اذعان داشت: این بار تنها عامل افزایش قیمت مرغ فقط دلالان و سودجویان نبودند، افزایش دمای زمین و گرمای تابستان بر وزن جوجه ها و جوجه ریزی تولید کنندگان تاثیرگذاشته است.

هفته گذشته از دو سازمان جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت استان تهران جویای علت افزایش قیمت مرغ و اقدامات انجام شده بود که با پاسخ رفت و برگشتی این دو سازمان بود و رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت این استان آشکارا اعلام کرد که مسئولیت تنظیم بازار با سازمان جهاد کشاورزی است.

معاون امور دامی جهاد کشاورزی استان تهران نیز درباره علت گرانی گوشت مرغ و اقدامات این سازمان گفت که این استان در محصولات پروتئینی کاملا مصرف‌ گراست و قیمت‌ های مرغ را هم وزارتخانه جهاد و نیز مراکز توزیع تعیین می‌کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران اما آتش بس این ماجرا را با مشخص کردن مسئولیت تنظیم بازار اعلام کرد و افزود: پیش از مسئول تنظیم و نظارت بر بازار سازمان جهاد کشاورزی بود اما با انتقال سامانه JCT یا «سیستم جامع تجارت الکترونیک» این مسئولیت به سازمان صنعت، معدن و تجارت محول شد.



خبرآنلاین