آغاز سرشماری زنبورستان‌ها از ۶ مهر در کشور/کوچ زنبورستان‌ها در تاریخ سرشماری ممنوع است

  • 1398/06/26
  • 448 بازدید

مجری طرح توسعه زنبورداری کشور از شروع زمان سرشماری زنبورستان‌ها از ۶ مهر جاری خبر داد و گفت: برای سرشماری، کوچ زنبورستان‌ها ممنوع شده است.

به گزارش وزارت جهاد کشاورزی، «فرهاد مشیرغفاری» با بیان اینکه سرشماری زنبورستان‌ها هر سال در مهرماه انجام می‌شود، افزود: امسال مدت زمان سرشماری زنبورستان‌ها از ۶ تا ۱۹ مهر در سطح کشور توسط کارشناسان سامانه پهنه‌بندی سازمان جهاد کشاورزی استان‌ها و شهرستان‌ها اجرایی می شود.

به گفته وی، سرشماران و کارشناسان باید به صورت حضوری به زنبورستان‌ها مراجعه کرده و اقدام به آماربرداری و ثبت در سامانه کنند.

مجری طرح توسعه زنبورداری کشور اظهار داشت: به همین منظور نیاز است کارگروه‌های اجرایی استان‌های کشور از ابتدای شهریورماه تا پایان مهرماه تشکیل شود و این کارگروه‌ها اقدامات اجرایی را که باید انجام شود به صورت مداوم رصد کنند و مشکلات موجود را منعکس کنند.

مشیر غفاری تصریح کرد: جلسه ویژه سرشماری را با حضور تمام کارشناسان مسئول زنبور عسل کشور برگزار کردیم و جزئیات و توضیحات لازم در خصوص چگونگی ثبت در سامانه و مباحث نظارتی و کنترل آمار و راستی‌آزمایی بیان شد.

وی افزود: اتحادیه‌ ها و تعاونی‌ های زنبورداری کشور با کارشناسان پهنه بندی جهاد کشاورزی شهرستان ها و استان‌ها و کارشناسان مسئول زنبورعسل باید دراین زمینه همکاری لازم را داشته باشند تا با استفاده حداکثری امکانات جهاد کشاورزی استان و شهرستان از جمله خودرو، اینترنت و لوازم التحریر این کار به نحو شایسته در کشور عملیاتی شود.

مشاور معاون وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: ضرورت دارد کارشناسان پهنه در مدت زمان یاد شده به طور متمرکز در خصوص سرشماری فعالیت کنند تا این اقدام با دقت بالا در سطح کشور انجام شود و بتوانیم به اهداف اصلی سند راهبردی توسعه زنبورداری کشور دست پیدا کنیم.



وزارت جهادکشاورزی