معدوم سازی بیش از ۴۰۰۰ کیلوگرم مواد خوراکی و آشامیدنی فاسد و تاریخ مصرف گذشته در زاهدان

  • 1398/06/28
  • 502 بازدید

بیش از ۴۰۰۰ کیلوگرم فرآورده خوراکی و آشامیدنی فاسد و تاریخ مصرف گذشته که از یکی از سردخانه های نگهداری مواد غذایی در زاهدان کشف شده بود، با کسب دستور مقام قضایی معدوم شد.

به گزارش ایفدانا به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی زاهدان- سرپرست مدیریت نظارت و ارزیابی فرآورده های خوراکی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: بیش از ۴۰۰۰ کیلوگرم فرآورده خوراکی و آشامیدنی فاسد و تاریخ مصرف گذشته که از یکی از سردخانه های نگهداری مواد غذایی در زاهدان کشف شده بود، با کسب دستور مقام قضایی معدوم شد.

دکتر بیگمی فرآورده های معدومی را مشتمل بر انواع بستنی، خرما، خمیر پیراشکی، ژامبون، پنیر، دوغ و نوشیدنی میوه ای برشمرد و افزود: این اقلام در طی بازدید و بازرسی کارشناسان این مدیریت از یکی سردخانه های نگهداری مواد غذایی در زاهدان کشف و ضبط شده بود که پس از انجام مراحل قانونی، مضر به سلامت مصرف کننده تشخیص داده شد و با اخذ دستور از مقام قضایی و همکاری مسئول سردخانه معدوم شد.

وی به مردم توصیه کرد: در هنگام خریداری مواد غذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی حتماً بر روی بسته بندی فرآورده به نشان سازمان غذا و دارو و پروانه ساخت درج شده در ذیل آن، تاریخ تولید و انقضاء محصول توجه کنند.



ایفدانا (پایگاه اطلاع رسانی سازمان غذاودارو)