کردستان تولید کننده ۴ درصد گوشت طیور کشور

  • 1398/07/04
  • 429 بازدید

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی سسندج درجلسه " ارتقای کیفیت بهداشتی گوشت مرغ " بهداشت مرغ عرضه شده بازار و تضمین سلامت مردم در راستای امنیت غذایی است.

به گزارش خبرگزاری صداو سیمای مرکز کردستان ، ذکریایی نژاد افزود: هدف از اجرای طرح ارتقای کیفیت بهداشتی گوشت مرغ، بهداشت مرغ عرضه شده بازار و تضمین سلامت مردم در راستای امنیت غذایی است.

وی عنوان کرد: با توجه به اینکه استان کردستان تامین کننده ۴ درصد گوشت مرغ کشور است، گفت: با رعایت دقیق مسائل بهداشتی و رتبه‌ بندی کشتارگاه‌ ها، بازار‌های صادراتی جدیدی برای این محصول باز خواهد شد.

ذکریایی‌ نژاد با بیان اینکه از طریق این طرح رقابت سالم بهداشتی ایجاد خواهد شد افزود: واحد‌ها مجهز به خط تجهیزات تخلیه اتوماتیک اندام‌های داخلی مرغ هستند که معروف به خط ۲ بوده و بدون دخالت دست، تمام اندام و احشای داخلی مرغ که هم آلودگی‌ زاست و هم وزن غیرضروری در محصول عرضه شده است و مخاطرات تخلیه با دست را نیز ندارد، به بازار مصرف داخلی وارد می‌شود.

گفتنی است؛ در طرح ملی ارتقای کیفیت بهداشتی گوشت مرغ ارتقای مسائل بهداشتی از نظر باقیمانده دارویی بررسی می‌شود و سایزبندی مرغ بدون آنتی‌ بیوتیک، افزایش صادرات، رتبه‌ بندی کشتارگاه، عرضه مرغ استحصالی از خط یک فقط به صورت تازه و سرد، کنترل دقیق ناوگان حمل‌ونقل، خودکنترلی و مسئولیت‌ پذیری تولید کنندگان و ارتقای کیفیت بهداشتی محصولات بسته‌ بندی انجام می‌شود.



خبرگزاری صداوسیما