افزایش ۵۰۰ تومانی هر قطعه جوجه یکروزه/۷۰۰ هزار قطعه جوجه صادر شد

  • 1398/07/09
  • 640 بازدید

فارغی گفت: باوجود افزایش ۵۰۰ تومانی هر قطعه جوجه یکروزه طی هفته گذشته، اما تولید کنندگان با زیان هزار تا هزار و ۵۰۰ تومانی در فروش مواجه هستند.

غلامعلی فارغی دبیر انجمن‌ تولید کنندگان جوجه یکروزه از افزایش نسبی قیمت جوجه یکروزه در بازار خبر داد و‌گفت: اگرچه طی یک هفته اخیر، قیمت جوجه یکروزه تا حدودی به نرخ تمام شده نزدیک شده، اما هنوز با نرخ مصوب خود فاصله دارد.

وی افزود: با وجود آنکه قیمت جوجه یکروزه از مرحله اسفناک به نقطه سربه سر رسیده است، اما سودی عاید مرغدار نمی‌شود.

فارغی قیمت فعلی هر قطعه جوجه یکروزه را هزار و ۸۰۰ تا ۲ هزار تومان اعلام کرد و گفت: این در حالی است که قیمت تمام شده هر قطعه جوجه بدون احتساب سود تولید کننده ۲ هزار و ۴۰۰ تومان است.

دبیر انجمن تولید کنندگان جوجه یکروزه ادامه داد: علی رغم افزایش ۴۰۰ تا ۵۰۰ تومانی هر قطعه جوجه یکروزه، اما تولید کنندگان همچنان با زیان هزار تا هزار و ۵۰۰ تومانی در فروش روبه رو هستند چرا که نرخ منطقی هر قطعه جوجه ۳ تا ۳ هزار و ۵۰۰ تومان است.

وی درباره آخرین وضعیت صادرات جوجه یکروزه بیان کرد: با توجه به بازشدن مسیر صادرات، تا کنون ۶۰۰ تا ۷۰۰ هزار قطعه جوجه صادر شده است که امیدواریم با تعادل در تولید و صادرات به قیمت منطقی جوجه برسیم.

به گفته فارغی، با توجه به اتخاذ تصمیمات یک شبه صادرکنندگان مبنی بر ممنوعیت صادرات، تجار خارجی اعتمادی ندارند چرا که ممکن‌ است با افزایش مجدد قیمت، جلوی صادرات گرفته شود.

وی تولید ماهانه جوجه یکروزه را بالای ۱۲۰ میلیون قطعه اعلام کرد و افزود: این در حالی است که نیاز ماهانه کشور بیش از ۱۱۰ میلیون قطعه نیست.

این مقام مسئول در پایان با بیان اینکه مشکلاتی در روابط بانکی بین المللی تحت تاثیر شرایط تحریم و مسائل سیاسی وجود دارد، تصریح کرد: مشکلات بین المللی در کنار مسائل داخل همچون اخذ عوارض و تصمیمات یک شبه صادرات، تولید کنندگان را با مشکلات متعددی روبه رو کرده است.



خبرفارسی