تجارت با اوراسیا فرصتی برای توسعه صادرات

  • 1398/08/26
  • 364 بازدید

نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه تجارت با اوراسیا فرصتی برای توسعه صادرات است، گفت: لیست اقلام توافقنامه با اوراسیا با دقت تهیه شده و یک شرایط بُرد ـ بُرد است.

حسین سلاح ورزی نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران در گفت‌ وگو ، درباره توافقنامه تجارت آزاد با اوراسیا اظهار کرد: اوراسیا اولین پیمان منطقه‌ای اقتصادی است که ایران با توافقات ترجیحی در آن ورود کرده است و از چند منظر اهمیت دارد.

نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران افزود: کشور‌های حوزه اوراسیا با یک مجموعه جمعیت و اقتصاد قابل توجه، یک ظرفیت و فرصت خوب اقتصادی برای ایران هستند.

وی با اشاره به تحریم‌ هایی که به کشور تحمیل شده است، گفت: در شرایط تحریم برای توسعه صادرات وجود چنین بازار‌هایی از اهمیت زیادی برخوردار است، در کشور مزیت‌هایی داریم که عمدتا در حوزه محصولات کشاورزی، پلیمری است.

سلاح ورزی با بیان اینکه این بازار‌ها در گذشته هم وجود داشتند، اما به دلیل عوارضی که وضع می‌شد صادرکنندگان ما قادر به رقابت نبودند، تصریح کرد: این توافق به صادرکنندگان اجازه می‌دهد که در این بخش‌ ها که عمدتا کشاورزی است و مزیت هم داریم یک فرصت صادراتی و بازار خوبی فراهم شود.

نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران تاکید کرد: با توجه به مزیت طبیعی و تولیدی در داخل کشور، ارتباط ما با این کشور‌ها و وجود شرکت‌ های توانمند بخش خصوصی می‌تواند تحرک جدی برای توسعه صادرات کشور و تامین نیاز‌های در شرایط تحریم باشد.

وی با بیان اینکه لیست اقلام در این توافقنامه با دقت تهیه شده و یک شرایط بُرد ـ بُرد است، خاطرنشان کرد: کشور در حوزه حمل و نقل، نگهداری، انبارداری، سردخانه و مسائل گمرکی دچار کمبود‌هایی است، اما این توافقنامه یک فرصتی است که بخش خصوصی و دولت با بهره وری بالا از آن حداکثر استفاده را ببرند.



اقتصادنیوز