صدور محصولات کشاورزی کرمان رونق گرفت

  • 1398/08/26
  • 432 بازدید

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان از فراهم نمودن تسهیلات سرمایه در گردش به امر صادرات محصولات کشاورزی و باغی توسط دولت اشاره کرد و گفت : برای نخستین بار در دولت تدبیر و امید خط اعتباری به صورت شناور در کشور برای صادرات محصولات اساسی فراهم شده است.

عباس سعیدی روز یکشنبه در گفت و گو افزود: از سال ۱۳۹۴تاکنون قریب چهار هزار و ۵۰۰ میلیاردریال از تسهیلات در استان کرمان جذب و در اختیار صادر کنندگان این استان قرار گرفته که رقم قابل قبولی است .

وی به پرداخت تسهیلات ویژه صادرات محصولات کشاورزی و راه اندازی بورس محصولات کشاورزی برای اولین بار در استان اشاره کرد و افزود: بورس پسته در شهرستانهای زرند و سیرجان راه اندازی و در حال فعالیت است و در دو شهرستان رفسنجان و کرمان در حال راه اندازی است.

به گفته سعیدی راه اندازی بورس خرما در شرق استان کرمان در حال پیگیری است.

سعیدی به برنامه های اقتصاد مقاومتی بخش کشاورزی در استان کرمان اشاره کرد و بیان کرد: تدوین سند اجرایی اقتصاد مقاومتی شناسایی پروژه های اولویت دار و تدوین برنامه اجرایی پنج ساله، تهیه فرمت نیپا برای پروژه های اقتصاد مقاومتی به تفکیک شهرستانها، بررسی، تدوین و تهیه ۴۰۰ پروژه شهرستانی و ابلاغ جهت اجرا، احداث صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی و احداث و تکمیل سردخانه ها از دیگر اقدامات انجام شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان گفت: راه اندازی صندوق های اعتبارات خرد زنان روستایی از دیگر اقدامات شاخص انجام شده در جهاد کشاورزی کرمان است به طوری که تا پایان سال ۱۳۹۲ تعداد ۳۴ صندوق در کرمان فعال بود و در دولت تدبیر و امید به این تعداد ۶۶ صندوق اضافه شد و هم اکنون ۲۲ صندوق در حال راه اندازی است.



خبرفارسی