برگزاری کنفرانس ایران گرین، با هدف حضور ایران در بازارهای بین المللی

  • 1398/09/09
  • 429 بازدید

رئیس اتاق مشترک ایران و سوئیس گفت: اولین کنفرانس بین المللی ایران گرین، با موضوع فرآورده‌های غلاتی ۱۱ و ۱۲ آذر برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، شریف نظام مافی رئیس اتاق مشترک ایران و سوئیس، محمد رضا مرتضوی رئیس کانون انجمن‌ های صنایع غذایی ایران و اعضای هیئت رئیسه در نشست خبری اظهار کرد: اولین کنفرانس بین المللی ایران گرین، با موضوع فرآورده‌ های غلاتی ۱۱ و ۱۲ آذر برگزار می‌شود.

رئیس اتاق مشترک ایران و سوئیس ادامه داد: در این کنفرانس؛ ۴۵۰ شرکت کننده در غالب ۷۰ نفر شرکت کننده‌ خارجی حضور دارند.

نظام مافی بیان کرد: در این کنفرانس، کشور‌هایی همچون روسیه، ترکیه، آذربایجان، فرانسه، سوئیس، آلمان، دانمارک و... شرکت خواهند کرد.

رئیس اتاق مشترک ایران و سوئیس در ادامه حضور پررنگ ایران را در کنفرانس ها، از دیگر اهداف برگزاری این کنفرانس دانست و افزود: برگزاری این کنفرانس ها، می‌تواند حضور شرکت کننده‌ های ایرانی را در عرضه بازار‌های جهانی پررنگ‌تر کند چرا که با توجه به شرایط تحریم؛ حضور ایران در بازار کمتر به چشم می‌خورد.

می توانیم جایگاه اول را در دنیا داشته باشیم
در ادامه محمد رضا مرتضوی رئیس کانون انجمن‌ های صنایع غذایی ایران در این باره گفت: در این کنفرانس شرکت‌ های بین المللی بزرگ حضور دارند که امیدواریم بتوان با کمک این کنفرانس ها؛ حضور ایران را در بازار‌ها پررنگ‌ تر کنیم و بتوانیم جایگاه اول را کسب کنیم.

رئیس کانون انجمن‌ های صنایع غذایی ایران ادامه داد: در زمینه غلات، ما واردکننده هستیم و ایران، پتانسیل بالایی در زمینه فرآورده‌های غلات دارد.

مرتضوی در پاسخ به این پرسش که برگزاری این کنفرانس‌ ها چه تاثیری در فرآورده‌ های غلاتی دارد؟ افزود: به هر حال حضور پررنگ ایران، می‌تواند حضور شرکت‌ های خارجی را در بازار پررنگ‌ تر کند.

رئیس کانون انجمن‌ های صنایع غذایی ایران با اشاره به اینکه کشور ما جزو کشور‌های نیمه خشک به حساب می‌آید اظهار کرد: اما این ظرفیت را در بازار می‌توان داشت که فرآورده‌ های غلات را در بازار بیشتر کرد.



باشگاه خبرنگاران جوان