طرح کلان ملی تولید انبوه میگو عاری از بیماری

  • 1394/02/14
  • 664 بازدید

طرح کلان ملی فناوری «کسب و انتقال دانش فنی و تولید انبوه میگو عاری از بیماری خاص» با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری صبح امروز ، چهاردهم اردیبهشت‌ ماه افتتاح شد.

طرح کلان ملی فناوری «کسب و انتقال دانش فنی و تولید انبوه میگو عاری از بیماری خاص» روز دوشنبه ، چهاردهم اردیبهشت‌ ماه با حضور دکتر پیمان صالحی ، رییس مرکز طرح‌های کلان ملی فناوری معاونت علمی ، دکتر زند ، معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان تحقیقات و آموزش کشاورزی و مصطفی سالاری ، استاندار بوشهر و جمعی از مدیران استان بوشهر رونمایی و افتتاح شد.

عملیات اجرایی طرح تولید میگو مولد عاری از بیماری ، اوایل سال ٩١ با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در قالب طرح کلان ملی آغاز شد. پیش از اجرای این طرح ، سالانه چندین هزار جفت میگو عاری از بیماری‌های خاص وارد کشور می‌شد که واردات هر جفت میگو ، یکصد دلار هزینه داشت تا این‌ که با استفاده از فناوری و بومی‌سازی آن در ایران ، نسبت به رورش میگو مولد عاری از بیماری اقدام شد ، فعالیتی که در جهان نیز به آن توجه بسیاری می‌شود.

از سال 91 با حمایت‌ها و پشتیبانی‌های مالی و فنی صورت گرفته از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و نیز موسسه تحقیقاتی علوم شیلاتی کشور ، اجرای این طرح کلید خورد ، تا این‌ که امروز نوبت به رونمایی از طرح کلان ملی فناوری «کسب و انتقال دانش فنی و تولید انبوه میگو عاری از بیماری خاص» رسید.

برای اجرای این طرح ، چهار میلیارد تومان از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و چهار میلیارد تومان نیز از سوی موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور و استانداری بوشهر هزینه شده است.



ایسنا