عشایر تولید کننده بیش از ۲۳درصد گوشت قرمز کشور

  • 1398/10/11
  • 318 بازدید

تاثیرگذاری عشایر در اقتصادمقاومتی، توسعه پایدار و امنیت غذایی بسیار حائز اهمیت است.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز کهیگلویه و بویراحمد، قائم مقام سازمان امور عشایر کشور در یاسوج گفت: کشور نیازمند ۸۶۰هزار تن گوشت قرمز در سال است که ۲۵درصد یعنی معادل حدود ۲۰۰هزار تن آن توسط عشایر کشور تولید می‌شود.

شاپور علایی مقدم با تاکید بر نقش مهم عشایر در عرصه تولید محصولات پروتئینی گفت:جامعه عشایری یک جامعه مولد، کم‌ خرج و کم توقع است که سهم مهمی در بخش اقتصاد جامعه دارد.

وی ادامه داد: از مجموع ۱۵۰میلیون هکتار اراضی کشور ۸۴میلیون هکتار مرتع بوده که ۳۴ میلیون هکتار آن توسط عشایر مدیریت می‌شود.

قائم مقام سازمان امور عشایر کشور با بیان اینکه بیش از ۲۴میلیون رأس گاو توسط عشایر نگهداری وعشایر نماد اقتصاد مقاومتی پرورش داده می‌شود اضافه کرد: یکی از مهم‌ ترین رویکرد‌های عشایر تکمیل زنجیره تولید گوشت قرمز کشور است که از سال گذشته تا کنون شاهد افزایش ۳۰ درصدی در تولید گوشت قرمز هستیم.

آقای علایی مقدم ادامه داد: در حوزه عشایری در سال گذشته ۷۰۰میلیون تومان تسهیلات پرداخت شده که امسال این مقدار تسهیلات به یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان رسیده است.

وی با تاکید بر تقویت چرخه تولید گوشت قرمز در جامعه عشایری گفت:در این زمینه ۴۰۰میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت برای توسعه زنجیره تولید گوشت قرمز در جامعه عشایری تخصیص یافته است.

وی از اختصاص اعتبار ۲۴۰میلیارد تومانی به اجرای طرح آبرسانی به مناطق عشایری از محل صندوق توسعه ملی خبر داد و گفت: ارائه تسهیلات کم بهره از محل بند(ب) ماده ۵۲، و تسهیلات قانون الحاق ۲ ماده ۱۰و۱۲ بحران و همچنین تخصیص اعتبارات اشتغال روستائیان و عشایر، علاوه بر افزایش تولیدات سبب رونق محصولات عشایر نیز شده است.

شاپور علایی مقدم گفت: عشایر در راستای تولید و رونق اقتصادی بهترین و بیشترین بهره را از منابع طبیعی می‌برند و نیاز است که در همه زمینه‌ ها به این قشر توجه شود.



خبرگزاری صداوسیما