کترینگ‌ ها نیازمند برند سازی هستند

  • 1398/10/25
  • 566 بازدید

دبیر اجرایی نمایشگاه ایران فودکس یکی از مشکلات صنعت غذای کشور را نبود برند در کترینگ‌ ها دانست و گفت: ما به دنبال استاندارد سازی و برند سازی شرکت‌ های غذایی و کترینگ‌ ها هستیم تا بتوانند در فضای بین‌ المللی وارد شوند.

«سید زین‌العابدین هاشمی» روز سه شنبه در افتتاح نخستین نمایشگاه غذای آماده و نیمه آماده، کترینگ، ماشین آلات و صنایع وابسته (ایرن فودکس) در محل نمایشگاه های دائمی تهران افزود: صادرات صنعت غذا و خشکبار بعد از صادرات نفتی بیشترین حجم را دارند به طوری که سالانه بیش از سه میلیارد دلار صادرات از این صنایع حاصل می شود.

وی براین باور است که اکنون مصرف غذای آماده و نیمه آماده در سبد غذایی مردم در حال افزایش است و این صنعت می تواند با برند سازی و افزایش کیفیت از جایگاه خوبی برخوردار شود.

وی تصریح کرد: برای افزایش کیفیت و برند سازی تولید غذاهای آماده و نیمه آماده و کترینگ‌ ها نیازمند همکاری سازمان غذا و دارو، سازمان استاندارد و وزارت جهاد کشاورزی هستیم.

دبیر اجرایی نمایشگاه ایران فودکس گفت: به دلیل تاخیر در دریافت مجوزها و تحریم ها، تنها شرکت های ایرانی در نمایشگاه ایران فودکس حضور پیدا کردند و جای شرکت های خارجی خالی ماند.

به گفته وی، در این نمایشگاه ۳۵ شرکت ایرانی با هدف نشان دادن جایگاه واقعی صنعت غذا و آگاهی مردم از تهیه و تولید غذاهای آماده و نیمه آماده و کترینگ حضور یافتند.

هاشمی اظهارداشت: برای دعوت از شرکت های خارجی برای حضور در نمایشگاه ها حداقل ۶ ماه زمان نیاز است بنابراین تلاش داریم برای سال آینده برای حضور شرکت های خارجی در این نمایشگاه برنامه ریزی داشته باشیم تا غذاهای دیگر کشورها در این نمایشگاه عرضه شود.

وی تصریح کرد: قرار است نمایندگان و سفرای کشورهای عراق، افغانستان، سوریه، قزاقستان، قطر و کویت در این نماییگشاه بازدید به عمل آورند.

دبیر اجرایی نمایشگاه ایران فودکس گفت: در این نمایشگاه تولید کنندگان انواع افزودنی، فرآورده‌ های تقطیری، تولید کنندگان غذاهای میان وعده، تولید کنندگان انواع چاشنی‌ های مواد غذایی، تولید کنندگان روغن‌ های خوراکی و تولید کنندگان و فرآوری‌کنندگان میوه و سبزیجات و تولید کنندگان فرآورده‌ های لبنی حضور دارند.

وی با تاکید براین که تمامی شرکت های صنایع غذایی ایران استاندارد ملی و برخی بین المللی را دارند افزود: تاکنون نسبت به محصولات ارایه شده آماده و نیمه اماده و کترینگ ها مردم ذهنیت خوبی نداشتند زیرا از نوع پخت محصولات بسته بندی آماده و نیمه آماده اطلاع دقیقی در دسترس نبود اما در این نمایشگاه تلاش کرده ایم پخت محصول از صفر تا ۱۰۰ در دید مردم انجام شود.

دبیر اجرایی نمایشگاه افزود: شرکت های تولید کننده فرآورده‌های آماده و نیمه آماده دام و طیور و آبزیان، انواع کنسروها، کمپوت‌ها، مرباجات، در این نمایشگاه حضور دارند.

خواهند داشت.

نخستین نمایشگاه تخصصی غذا (ایران فودکس) از ۲۴ تا ۲۷ دی‌ماه در محل دائمی نمایشگاهای بین‌المللی تهران در حال برگزاری است و علاقمندان می توانند از ساعت ۹ صبح تا ۱۷ بعد ازظهر از این نمایشگاه بازدید کنند.



خبرگزاری ایرنا