اهمیت نقش سازمان ملی استاندارد در صادرات / ۱۰۰ میلیارد دلار پتانسیل صادراتی

  • 1398/11/01
  • 540 بازدید

رئیس سازمان توسعه تجارت گفت: نقش سازمان ملی استاندارد با توجه به کیفیت صادرات اهمیت دارید.

حمید زادبوم رئیس سازمان توسعه تجارت با بیان اینکه تشکیل کارگروه صادرات سبب خواهد شد تا بخش دولتی بتواند در کنار تشکل‌ های بخش خصوصی و فعالان اقتصادی، ساز و کار‌های مناسبی را در پیش گیرد و اجرایی کند، گفت: بحث کیفیت صادرات مطرح است. با توجه به اینکه مسائل صادرات بحث کیفیت مهم است أما شاید به دلیلی به خوبی انجام نشده است.

او بیان کرد: باید همایش‌ های مرتبط با استاندارد انجام بشود؛ در مدیریت کیفیت صادرات بحث‌ های زیاد و متفاوتی وجود دارد. با تشکیل کارگروه مدیریت صادرات باید بتوان افراد متخصص را دور هم جمع کرد و ساز و کار مناسبی در صدور کالای ایرانی داشته باشیم.

زادبوم تشریح کرد: نقش سازمان ملی استاندارد با توجه به کیفیت صادرات أهمیت دارید. بسته حمایتی را در سطح استان‌ ها متشکل کردیم.

او با اشاره به اینکه به صادرکنندگان محصولات دانش‌ بنیان نگاه ویژه‌ای شد، گفت: با نقشه راه توسعه صادرات غیر نفتی امیدواریم با حضور جدی‌تر پرچم ایران را بالا ببریم. رویکرد صادراتی به ۱۵ کشور همسایه اختصاص یافته است و در آینده جهش صادراتی خواهیم داشت. ۱۰۰ میلیارد دلار پتانسیل صادراتی نیز شناسایی شده است.

این مقام مسئول گفت: اکنون مشکل صادرات این است که باید صادرکننده استاندارد داشته باشیم. امیدوارم با وجود تمام تحریم‌ ها تمام کالا‌ها صادر شود.



سازمان توسعه تجارت