برداشت خیار گلخانه‌ای در ایرانشهر از مرز چهار هزار تن گذشت

  • 1398/11/01
  • 286 بازدید

مدیر جهاد کشاورزی ایرانشهر در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: بیش‌از چهار هزار تن خیار گلخانه‌ای از اواخر آبان تاکنون در این شهرستان برداشت و روانه بازار مصرف شده است.

مجید فیاضی روز سه شنبه در گفت‌ وگو اظهار داشت: کشاورزان ایرانشهری امسال حدود ۶۰ هکتار از زمین‌ های کشاورزی خود را به کشت محصول خیار گلخانه‌ای اختصاص داده‌اند.

وی افزود: استفاده بهینه از آب، نوبرانه بودن محصول، استقبال خوب خریداران و سوددهی بالا موجب شده کشاورزان ایرانشهری هر سال سطح زیرکشت خیار گلخانه‌ای را افزایش دهند.

مدیرجهاد کشاورزی ایرانشهر گفت: از هر هکتار گلخانه‌ به طور متوسط ۱۵۰تن خیار برداشت و این در حالیست که در فضای باز در هر هکتار تنها ۵۰ تن خیار تولید می‌شود.

وی با بیان اینکه خیار گلخانه‌ای ایرانشهر علاوه بر سیستان و بلوچستان به نقاط دیگر کشور نیز ارسال می‌شود افزود: کشت این محصول از اواخر مهر آغاز و برداشت آن پس از گذشت یک دوره ۴۰ روزه آغاز می شود و تا اردیبهشت ادامه دارد.

فیاضی اظهار داشت: بیش‌از ۶٠٠ نفر به صورت مستقیم و ٣٠٠ نفر به صورت غیر مستقیم در تولید و عرضه خیار گلخانه‌ای در شهرستان ایرانشهر مشغول بکار هستند.

وی بیان کرد: کشت محصول خیار گلخانه‌ای در ایرانشهر برای نخستین بار به صورت آزمایشی در سطح ۲هکتار در سال ۱۳۷۸صورت گرفت که در پی آن با توجه به سود دهی خوب این محصول کشاورزان هر سال سطح زیر کشت آن را افزایش دادند.

ایرانشهر از توابع سیستان و بلوچستان در ۳۳۵ کیلومتری جنوب زاهدان مرکز این استان واقع شده است.



خبرگزاری صداوسیما