قیمت مرغ به ۱۳ هزار و ۲۰۰ تومان رسید

  • 1398/12/11
  • 414 بازدید

عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی گفت: امروز قیمت هرکیلو مرغ گرم با ۵۰۰ گرم افزایش به ۱۳ هزار و ۲۰۰ تومان رسید.

عظیم حجت عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی از افزایش قیمت مرغ در بازار خبر داد و گفت: امروز متوسط نرخ هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری ۹ هزار تا ۹ هزار و ۱۰۰ تومان و مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی ۱۳ هزار و ۲۰۰ تومان است.

به گفته وی، قیمت کنونی هر کیلو مرغ زنده نسبت به هفته گذشته ۲۰۰ تومان و مرغ گرم ۵۰۰ تومان افزایش داشته است.

حجت درباره تاثیر ویروس کرونا در بازار گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و توصیه پزشکان مبنی بر مصرف گوشت سفید، تقاضا برای خرید در بازار افزایش یافته است.

به گفته این مقام مسئول، با وجود پیک تقاضا و مصرف مرغ در ایام پایانی سال پیش بینی می‌شود که قیمت مرغ در رنج ۱۴ هزار تومان بماند.

بازار نهاده‌های دامی متعادل می‌شود
عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی درباره آخرین وضعیت بازار نهاده‌ های دامی گفت: طی روز پنج شنبه حواله مقداری ذرت از طریق پشتیبانی امور دام اعلام شده است و همچنان منتظر اعلام حواله کنجاله سویا هستیم.

وی ادامه داد: با توجه به پیک مصرف نهاده دامی طی روز‌های ۱۰ تا ۲۰ اسفند به سبب ارسال مرغ‌های داخل سالن به کشتارگاه پیش بینی می‌شود که با تسریع در ارسال بار از بندر و انبار‌های داخل استانی، مدیریت خوبی در حوزه نهاده‌ ها خواهیم داشت به طوریکه امسال بدون‌ مشکل سپری می‌کنیم.

عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی درباره تاثیر اعلام حواله بر بازار آزاد نهاده‌ های دامی گفت: اگرچه اعلام حواله بر قیمت‌ های بازار اثر گذار است، اما تسریع در توزیع کالا‌های خریداری شده تاثیر بیشتری در کاهش قیمت نهاده در بازار آزاد و قیمت تمام شده محصول دارد.

وی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی نیازی به عرضه مرغ منجمد نیست، بیان کرد: با وجود شرایط مساعد تولید و عرضه کافی مرغ گرم تنها توزیع مرغ منجمد در شرایط فعلی منجر به زیان مرغداران می‌شود.

حجت در پایان با بیان اینکه حجم ذخایر مرغ پشتیبانی امور دام نیاز بازار را تامین می‌کند، تصریح کرد: شرکت پشتیبانی امور دام به عنوان متولی امر با رصد قیمت از سطح بازار در صورت نوسان قیمت از سطحی خاص اقدام به عرضه مرغ‌های ذخیره شده در سطح بازار می‌کند تا قیمت مرغ به مصرف کننده فشار نیاورد.



اقتصادآنلاین