خرید تضمینی ۱۷۲۹۱ تن برگ سبز چای از چایکاران گیلان و مازندران

  • 1394/02/22
  • 929 بازدید

رئیس سازمان چای کشور از خرید تضمینی ۱۷۲۹۱ تن برگ سبز چای درجه یک و دو از کشاورزان چایکاران استان های گیلان و مازندران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی ، محمدولی روزبهان رئیس سازمان چای اعلام کرد: این میزان برگ سبز خریداری شده ۱۶۶۶۹ تن در جه یک و ۶۲۳ تن درجه دو می باشد که ارزش ریالی برگ سبز خریداری شده ۳۷۰ میلیارد و ۹۱۰ میلیون ریال است.
وی خاطرنشان کرد: تاکنون این میزان برگ سبز خریداری شده ۹۶.۴۰ درصد درجه یک و۳.۶۰ درصد درجه دومی باشد که از این میزان برگ سبز خریداری شده بیش از ۳۸۹۱ تن چای خشک تولید شده است.

رئیس سازمان چای کشور تاکیدکرد: تعداد ۱۶۵ واحد چایسازی در استان های شمالی وجود دارد که هم اکنون ۱۴۱ واحد چایسازی با سازمان چای کشور عقد قرار داد کرده و مشغول خرید تضمینی برگ سبز چای از کشاورزان چایکار هستند.

پرداخت مرحله ششم تسهیلات بهزراعی به چایکاران
رئیس سازمان چای کشور همچنین از پرداخت مرحله ششم تسهیلات بهزراعی به حساب کشاورزان چایکار استانهای گیلان ومازندران خبرداد.

روز بهان افزود:در مر حله ششم پرداخت تسهیلات بهزراعی مبلغ ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به حساب ۲۸۵۲ نفر از کشاورزان چایکار استان های گیلان ومازندران پرداخت شده است.

وی گفت: تا کنون مبلغ ۱۰ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان تسهیلات بهزراعی به حساب ۱۱۹۵۱ نفر از کشاورزان چایکار استان های شمالی پرداخت شده است.

رئیس سازمان چای کشور اظهار امیدواری کرد:مابقی تسهیلات بهزراعی نیز به تدریج در روز های آینده به حساب کشاورزان چایکاران واریز شود.



فارس