۴۶ درصد مطالبات زعفران‌ کاران پرداخت شد

  • 1398/12/21
  • 996 بازدید

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران گفت: از ابتدای زمان خرید حمایتی زعفران تاکنون مبلغ سه هزار و ۱۳۶ میلیارد ریال معادل ۴۶ درصد کل مطالبات زعفران‌کاران پرداخت شده است.

به گزارش سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران (پات)، «حسین شیرزاد» برلزوم حمایت از کشاورزان و در راستای اجرای سیاست های حمایتی دولت و در اجرای ابلاغیه وزارت جهاد کشاورزی، سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران به منظور حمایت از کشاورزان و جلوگیری از ضرر و زیان تولید کنندگان، درباره تازه ترین آمار خرید زعفران از سوی این سازمان، اظهار داشت: براساس اطلاعات دریافتی ۷۲ تن و ۱۱۷ کیلوگرم زعفران از یک هزار و ۳۶ کشاورز زعفران کار خریداری شده است.

وی اضافه کرد: تاکنون با پرداخت سه هزار و ۱۳۶ میلیارد ریال کل مطالبات زعفران کاران استان های خراسان جنوبی و شمالی تسویه حساب شده است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی درباره آمار مربوط به استان خراسان رضوی با ۹ هزار و ۵۰۲ نفر زعفران کار افزود: در این استان دو هزار و ۸۳۴ میلیارد ریال معادل ۴۴ درصد پرداخت شده است.

به گفته شیرزاد، ۲۲۸ میلیارد و ۸۰۰ میلیون و ۵۹۳ هزار ریال متعلق به استان خراسان جنوبی پرداخت شده است که معادل ۱۰۰درصد کل مطالبات استان است.

وی ادامه داد: همچنین ۷۳ میلیارد و ۸۴۳ میلیون و ۸۱۱ ریال متعلق به استان خراسان شمالی است که علاوه بر این تاکنون ۱۸ مرکز در استان خراسان رضوی، سه مرکز در استان خراسان جنوبی و یک مرکز نیز در استان خراسان شمالی ایجاد شده که در مجموع ۲۲ مرکز برای خرید زعفران مشارکت داشته اند.

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران با تاکید بر حمایت این سازمان از کشاورزان به ویژه زعفران کاران، گفت: در آینده نزدیک کل مطالبات زعفران کاران خراسان رضوی همانند دو استان دیگر پرداخت خواهد شد.



سازمان مرکزی تعاون روستایی