بازار زعفران در رکود به سر می‌برد

  • 1399/01/12
  • 351 بازدید

نایب رئیس شورای ملی زعفران از کاهش ۱۰ تا ۱۵ درصدی قیمت زعفران و رکود بازار این محصول خبر داد.

غلامرضا میری نایب رئیس شورای ملی زعفران در گفت و گو با خبرنگار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از کاهش ۱۰ تا ۱۵ درصدی قیمت طلای سرخ در بازار خبر داد و گفت: هم اکنون حداقل قیمت هر کیلو زعفران ۶ میلیون تومان و حداکثر ۹ میلیون تومان است.

وی با اشاره به اینکه بازار زعفران در رکود و کسادی به سر می‌ برد، افزود: با توجه به تاثیر ویروس کرونا در لغو پرواز‌ها و تقاضای جزئی در بازار داخل، قیمت زعفران کاهش یافته است که امیدواریم این مشکل هر چه سریع‌تر برطرف شود.

آمار دقیق از صادرات زعفران در دسترس نیست

میری با اشاره به اینکه آمار دقیقی از صادرات نداریم، بیان کرد: بنابر آمار ۱۰ ماهه گمرک در سال ۹۸، صادرات طلای سرخ نسبت به مدت مشابه سال ماقبل خود ۳ درصد کاهش داشته است که به سبب تعطیلات عید و بحران کرونا پیش بینی می‌شود روند افت صادرات تا پایان فروردین استمرار یابد.

نایب رئیس شورای ملی زعفران ادامه داد: با گسترش ویروس کرونا در دنیا، تاکنون کشوری اعلام نکرده که ورود مواد غذایی از جمله زعفران ممنوع است، اما در صورت تقاضا تنها جنس‌ های ایرانی در مبدا باید قرنطینه شوند.

وی در پایان درباره آینده صادرات زعفران تصریح کرد: با گسترش ویروس کرونا، نبود تقاضای تجار خارجی و لغو پرواز‌ها قیمت زعفران نسبت به ماه‌ های اخیر تا حدود کاهش یافته است که با استمرار این روند در آینده، قیمت زعفران افت بیشتری را تجربه خواهد کرد.



باشگاه خبرنگاران جوان