برنج های داخلی شناسنامه دار می شوند

  • 1394/02/29
  • 736 بازدید

به گزارش پایگاه خبری کانون انجمن‌های صنایع غذایی ایران از سازمان غذا و دارو ، هدایت حسینی درمورد اقدامات مهم و تاثیرگذار حوزه غذا در سال گذشته افزود: ارتقای سلامت برنج از مهمترین اقدامات تاثیرگذاری بود که از ابتدای سال گذشته(1393) شروع کردیم.

مدیرکل نظارت و ارزیابی فرآورده های غذایی ، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو با بیان اینکه در سال جاری همه برنج های داخلی شناسنامه دار خواهند شد ، گفت: این طرح از سال گذشته شروع شده و تا به امروز بیش از 120 پروانه ساخت بسته بندی برنج را در داخل کشور داشته ایم.

به گزارش پایگاه خبری کانون انجمن‌های صنایع غذایی ایران از سازمان غذا و دارو ، هدایت حسینی درمورد اقدامات مهم و تاثیرگذار حوزه غذا در سال گذشته افزود: ارتقای سلامت برنج از مهمترین اقدامات تاثیرگذاری بود که از ابتدای سال گذشته(1393) شروع کردیم.

وی گفت: اقداماتی که برای ارتقای سلامت برنج انجام شد شامل کنترل ها از مبدا ، بازرسی از کشورهای هند و پاکستان و برنج های معتبر آنها ، ثبت منبع و تشدید نظارت ها در منابع ورودی و در سطح عرضه بوده است.

حسینی ادامه داد: سال گذشته برنج های وارداتی شناسنامه دار شدند و برنج های وارداتی نیز کد رهگیری گرفتند که با این اقدامات نظارت ها بیشتر شده است.

مدیرکل نظارت و ارزیابی فرآورده های غذایی ، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو افزود: در سال جاری نیز برنج های داخلی شناسنامه دار خواهند شد که از سال گذشته شروع شده و تا به امروز بیش از 120 پروانه ساخت بسته بندی برنج را در داخل کشور داشته ایم.

حسینی به ساماندهی و نظارت بر لبنیات نیز اشاره کرد و گفت: نظارت ها در این حوزه بسیار جدی تر شده و با کوچکترین تخلف جزئی هم برخورد می شود و متخلفان نیز بعد از شناسایی به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

وی افزود: در بحث ارتقای روغن ها ، کاهش باقیمانده سموم ، بهبود محصولات و سلامت مواد غذایی نیز از دیگر اقدامات این سازمان است ، بطوریکه سرانه مصرف نمک ، شکر و چربی را در محصولات مربوطه کاهش خواهیم داد.

حسینی گفت: کاهش اسیدهای چرب ترانس و اشباع نیز با توجه به ابلاغیه ای که در سال گذشته اعلام شد از دیگر اقدامات این سازمان است ، بطوریکه اسیدهای چرب ترانس در روغن های خوراکی حداکثر دو درصد خواهد شد که بر حسب استاندارد تا پنج درصد نیز مجاز هستند.

مدیرکل نظارت و ارزیابی فرآورده های غذایی ، بهداشت و آرایشی سازمان غذا و دارو گفت: حدود 450 واحد لبنی در کشور فعالیت می کنند که نظارت بر این واحدها با جدیت در سراسر کشور انجام می شود.

حسینی با بیان اینکه 108 واحد تولید فرآورده های گوشتی در کشور وجود دارد ، افزود: نظارت ها در این حوزه نیز جدی است و کنترل ها به شدت انجام می شود.

وی ادامه داد: نظارت ها در همه حوزه ها و به خصوص حوزه هایی که مردم مستقیما با آن در ارتباط هستند از لحاظ کیفیت و سلامت کنترل می شوند.



ایرنا