فارس رتبه نخست تولید لیمو ترش در کشور/پیش ‌بینی برداشت ۳۴۵ هزار تن لیمو

  • 1399/04/03
  • 624 بازدید

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: پیش‌ بینی می‌شود امسال از باغات لیمو ترش استان معادل ۳۴۵ هزار تن از این محصول برداشت شود.

مجید پاکاری، مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی فارس با اشاره به آغاز فصل برداشت لیموی نوبرانه در استان، گفت: پیش ‌بینی می‌شود امسال از باغات لیمو ترش استان معادل ۳۴۵ هزار تن از این محصول برداشت شود.

او افزود: استان فارس به قطب تولید مرکبات در کشور شهرت دارد و این استان ۵۵ درصد تولید لیمو ترش کشور را به خود اختصاص داده است.

پاکاری گفت: میزان تولید کشوری محصول لیمو ترش از کل سطح ۱۴۱ هزار هکتاری باغات به میزان ۶۲۸ هزار تن محصول لیمو ترش است و در این بین استان فارس در زمینه تولید لیمو ترش شامل لایم لمون‌ها (مکزیکن لایم یا لیموی آب، پرسین لایم، لیمو لیسبون یا خارگی و‌...) با سطح ۱۴ هزار و ۸۰۰ هکتار و متوسط تولید سالانه ۳۴۰ هزار تن جایگاه نخست تولید را در کشور به خود اختصاص داده است.

او اظهار کرد: استان فارس در بین استان‌ های پیشرو در تولید محصول لیمو ترش است و سپس استان‌های هرمزگان، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر و جنوب کرمان رتبه‌ های بعدی تولید را به خود اختصاص دادند.

پاکاری ادامه داد: عمده تولید لیمو ترش استان فارس به ترتیب به شهرستان‌های جهرم، قیروکارزین، داراب، لارستان، کازرون و فراشبند اختصاص یافته است.

او بیان کرد: در حال حاضر تعداد ۸ کارخانه واحد بزرگ آبلیمو گیری با ظرفیت ۳۰ هزار تن در استان فارس فعال که ضمن اشتغال‌ زایی کمک شایانی به تداوم و پایداری تولید این محصول شده است.

همه ساله برداشت محصول لیمو ترش از اوایل تیرماه آغاز می‌شود و تا اواسط مهرماه ادامه دارد.



وزارت جهادکشاورزی