قیمت مواد پروتئینی مصرف‌کنندگان را دچار مشکل کرد

  • 1394/02/31
  • 516 بازدید

مدیرعامل موسسه جهاد استقلال گفت: قیمت مواد پروتئینی باعث شده که عمده مصرف‌کنندگان در کشور در مصرف این محصولات با مشکل مواجه شود و باید راهکاری اندیشیده شود که این محصولات در دسترس عموم قرار بگیرد.

به گزارش خبرنگار مهر ، محمدرضا شافعی نیا در همایش سراسری اصلاح نژاد دام اظهار داشت: حدود ۳۸ درصد اقتصاد خانوار ایرانی وابسته به غذا است که از این میزان نیز حدود ۷.۵ درصد آن وابسته به مواد پروتئینی است که می تواند در امنیت غذایی کشور نقشی بی بدیل ایفا کند.

وی تصریح کرد: به دلیل قیمت مواد پروتئینی عمده مصرف کنندگان در کشور برای مصرف این محصولات با مشکل مواجه هستند و باید راهکاری در نظر گرفته شود که مواد پروتئینی در دسترس عموم مردم قرار بگیرد و همه بتوانند از این محصولات استفاده کنند.

شافعینیا افزود: یکی از مباحث مصرف شده در این زمینه استفاده از علوم و تکنولوژی های جدید است ضمن اینکه علم ژنومیک توانسته خدمات بسیاری را به بشریت ارائه کند. بر این اساس همکاران ما در تلاش هستند از پدیده های جدید علمی به نحو احسن استفاده کنند که این در راستای منافع مردم و مصرف‌کننده‌ها است.

مدیرعامل موسسه جهاد استقلال با بیان اینکه ایران در منطقه خشک جهان واقع شده است ، اضافه کرد: چندین عامل اساسی در تولید مواد غذایی نقش دارند که یکی از این عوامل علوفه است بنابراین اگر ما بتوانیم تولیدی داشته باشیم که دام بدون افزایش مصرف علوفه ، شیر و گوشت بیشتری تولید کند و همکاران ما در راستای اجرای این سیاست ها تلاش می‌کنند.



مهر