پنج قلم کالا در اولویت بازرسی قرار گرفت

  • 1399/04/03
  • 312 بازدید

معاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت اعلام کرد: لوازم خانگی، لاستیک، حبوبات، برنج و تخم مرغ در اولویت بازرسی قرار می‌گیرد.

بر اساس اعلام سازمان حمایت؛ سید جواد احمدی با اشاره به اعلام فهرست ۵ قلم کالای اولویت‌ دار برای بازرسی و نظارت بر بازار اظهار کرد: براساس فهرست پیشنهادی این سازمان در خصوص کالا‌ها و خدمات مشمول نرخ گذاری تثبیتی، به منظور هدفمند نمودن بازرسی‌ ها و تایید آن در کارگروه تنظیم بازار، ۵ قلم کالا شامل لوازم خانگی (یخچال، یخچال فریزر، تلویزیون و لباسشویی، لاستیک خودرو سواری و سنگین)، حبوبات، برنج و تخم مرغ به عنوان کالا‌های دارای اولویت بازرسی بازرسان این سازمان و سازمان‌های صمت و دیگر دستگاه ‌های نظارتی برای بررسی احتکار، موجودی ها، قیمت تعیین گردیده است.

وی با اشاره به اجرای طرح نظارتی ویژه کنترل قیمت‌ ها در بازار لوازم خانگی از چهارشنبه ۲۸ خرداد ماه در سطح کشور، افزود: بهره گیری از ظرفیت سایر دستگاه‌ ها و نهاد‌ها در قالب انجام گشت‌ های مشترک بازرسی با همکاری تعزیرات حکومتی، پلیس امنیت اقتصادی، دادستانی و ... از مراکز مهم عرضه در جهت الزام واحد‌های صنفی ذیربط از جمله نمایندگی‌ های رسمی فروش به رعایت قیمت مصرف کننده مطابق با قیمت‌ های اعلامی در سامانه ۱۲۴.ir و همچنین برخورد مؤثر با تخلفات احرازی نظیر گرانفروشی، امتناع از عرضه و ... از مواردی است که در این طرح مورد بررسی و نظارت بازرسان قرار می‌گیرد.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: مطابق اطلاعیه ‌های صادره از سوی سازمان حمایت کلیه لوازم خانگی عرضه‌ شده در بازار باید در سامانه ۱۲۴ ثبت شده و عرضه کالا با قیمت‌ های بالاتر از قیمت ثبت شده در سامانه مذکور تخلف محسوب و با متخلفین برابر قانون برخورد خواهد شد.

معاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت از شهروندان سراسرکشور خواست در صورت مشاهده هر گونه احتکار کالا، گرانفروشی، عدم درج قیمت، عدم صدور فاکتور و .. مراتب را به تلفن ۱۲۴ و یا سامانه www.۱۲۴.ir اعلام کنند تا در اسرع وقت به آن رسیدگی شود.



خبرگزاری میزان