فقط از فروشگاه های معتبر خرید کنید

  • 1394/02/31
  • 656 بازدید

مدیر مرکز فوریت های پزشکی و اورژانس گیلان گفت: برای پیشگیری از مسمومیت غذایی فرآورده های خام دامی (گوشت و لبنیات) فقط از فروشگاه های معتبر با مجوز بهداشتی خریداری شود.

دکتر جمشید محمدی ، مدیر مرکز فوریت های پزشکی و اورژانس گیلان اظهار کرد: با توجه به فرارسیدن فصل گرما توجه به هشدارها برای پیشگیری از مسمومیت غذایی ضروری است.

وی افزود: برای پیشگیری از مسمومیت غذایی فرآورده های خام دامی(گوشت و لبنیات) فقط از فروشگاه های معتبر دارای مجوز بهداشتی خریداری شود ، از مصرف فرآورده های دامی که در یخچال نگهداری نمی شوند نیز باید حتماً خودداری شود.

مدیر مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی گیلان با بیان این‌که تاریخ مصرف مواد غذایی حین خرید باید بررسی شود ، گفت: از خرید مواد غذایی مانند زرشک ، لواشک و... از دستفروش ها خودداری شود. در طول سفر برای حمل مواد غذایی فاسدشدنی از یخدان مناسب استفاده شود.

محمدی با اشاره به این‌که سردرد ، تب ، خستگی ، تهوع ، استفراغ ، اسهال ، کم شدن آب بدن ، ضعف و درد شکم از علائم مسمومیت غذایی است ، یادآور شد: اگر در طول سفر قصد خوردن مواد غذایی در رستوران ها ، کبابی ها و ... را دارید حتماً از بهداشتی بودن آن اطمینان حاصل شود ، شهروندان و مسافران در صورت بروز مسمومیت غذایی با اورژانس 115 تماس گرفته و از خدمات رایگان مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان گیلان بهره مند شوند.



ایسنا