آخرین جزئیات مبارزه علیه آفت ملخ صحرایی/فاز دوم هجوم ملخ‌ها از اواسط مهر به کشور

  • 1399/05/11
  • 564 بازدید

سخنگوی سازمان حفظ نباتات گفت: طبق آخرین آمار در سطحی معادل ۴۰۶هزار و ۲۷هکتار مبارزه علیه آفت ملخ صحرایی صورت گرفته است.

محمد رضا میر سخنگوی سازمان حفظ نباتات کشور، درباره آخرین جزئیات مبارزه علیه آفت ملخ صحرایی اظهار کرد: بنابر آخرین آمار در سطحی معادل ۴۰۶ هزار و ۲۷ هکتار در ۸ استان جنوبی کشور مبارزه علیه آفت ملخ صحرایی صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه سیستان و بلوچستان با ۱۸۱ هزار و ۷۹۰ هکتار بالاترین سطح مبارزه را به خود اختصاص داده است، افزود: هرمزگان با ۶۹ هزار و ۴۵۰ هکتار، بوشهر ۴۲ هزار و ۸۰۵ هکتار، جنوب کرمان ۳۸ هزار و ۷۰۲ هکتار، فارس ۳۰ هزار و ۸۰۵ هکتار، خراسان جنوبی ۲۹ هزار و ۸۷۳ هکتار، شمال کرمان ۶ هزار و ۵۰۰ هکتار، خوزستان ۶ هزار و ۱۷ هکتار و خراسان رضوی ۶۵ هکتار در رده های بعدی مبارزه علیه آفت ملخ صحرایی قرار دارند.

میر با اشاره به اینکه هجوم آفت ملخ صحرایی به کشور متوقف شده است، بیان کرد: با توجه به تابستان گذرا بودن ایران، ملخ های صحرایی به سمت هند و پاکستان مهاجرت کردند و دسته جات جدیدی به ایران وارد نمی شود.

سخنگوی سازمان حفظ نباتات ادامه داد: از اواسط مهر سیکل آفت ملخ صحرایی به کشور معکوس می شود به طوریکه از پاکستان به ایران و سپس به خاستگاه اصلی حاشیه دریای سرخ و شاخ آفریقا می روند.

وی از ورود فاز دوم هجوم آفت ملخ صحرایی از مهرماه به کشور خبر داد و گفت: طی هفته اخیر به صورت لکه ای تنها در خراسان جنوبی مبارزه علیه آفت ملخ صحرایی صورت گرفته است.

به گفته میر، با توجه به حجم مبارزه مناسب علیه آفت ‌ملخ صحرایی خسارتی به باغات و مزارع وارد نشده است.

سخنگوی سازمان حفظ نباتات در پایان با اشاره به اینکه حجم گسترده ای از آفت ملخ صحرایی از مهر ماه وارد کشور می شود، تصریح کرد: تا اواسط آذر پیش بینی می شود که مجموع سطح مبارزه علیه آفت ملخ صحرایی به یک میلیون هکتار برسد.



خبرگزاری صدا وسیما