صادرات ۱.۵ میلیون تن میوه و سبزی در ۴ ماهه ابتدای امسال

  • 1399/05/24
  • 1209 بازدید

یک مقام مسئول گفت: صادرات بیش از ۱.۵ میلیون تن میوه و سبزیجات طی دوره ۴ماهه نخست سال جاری به کشورهای هدف نشان از قابلیت‌ های کم‌ نظیر بخش کشاورزی کشورمان است.

به گزارش سازمان توسعه تجارت ایران، محمود بازاری اظهار داشت: توسعه صادرات محصولات کشاورزی طی برنامه‌ های پنج ساله توسعه به عنوان یکی از بخش‌ های مهم اقتصادی کشور مورد توجه و اهتمام وزارت صمت قرار داشته و کماکان در صدر برنامه‌ های حمایتی این وزارتخانه است.

وی افزود: تأمین امنیت غذایی مردم و کمک به تأمین منابع ارزی مورد نیاز کشور از محل تولیدات متنوع بخش کشاورزی از مهم‌ ترین و ارزنده‌ ترین دستاوردهای بخش کشاورزی و بهره‌ برداران پرتلاش این حوزه طی سال‌های طولانی است.

مدیرکل دفتر هماهنگی صادرات محصولات کشاورزی و صنایع تبدیلی سازمان توسعه تجارت ایران گفت: توسعه صادرات محصولات کشاورزی طی برنامه‌ های پنج ساله توسعه به عنوان یکی از بخش‌ های مهم اقتصادی کشور مورد توجه و اهتمام وزارت صمت قرار داشته و کماکان در صدر برنامه‌ های حمایتی این وزارتخانه است.

وی افزود: به منظور فعال شدن بیش از پیش ظرفیت‌ های بالفعل این بخش و تسهیل شرایط تولید و بازار رسانی محصولات کشاورزی برای کمک به اشتغال و بهره‌ وری اقتصادی این حوزه نیازمند تجهیز و توسعه زیرساخت‌ های صادراتی هستیم.

بازاری بیان کرد: نگهداری و حمل استاندارد محصولات کشاورزی از مبدا مناطق تولید تا تحویل کالا به مصرف‌ کننده نهایی این اقلام از مهم‌ ترین دغدغه‌ های وزارت صمت برای حمایت از تولید کننده و مصرف‌ کننده و جلوگیری از افزایش ضایعات و خسارت محصولات است که در حوزه صادرات یکی از مهم‌ ترین برنامه‌ ها تعیین مبادی تولید و همچنین مبادی مرزی خروج محصولات صادراتی بخش کشاورزی جهت ایجاد زیرساخت‌ های نگهداری و انبارش موقت محصولات فسادپذیر است که با هماهنگی دستگاه‌ های اجرایی در دست پیگیری است.

مدیرکل دفتر هماهنگی صادرات محصولات کشاورزی و صنایع تبدیلی سازمان توسعه تجارت ایران تأکید کرد: صادرات بیش از ۱.۵ میلیون تن محصولات تازه خوری اعم از میوه و سبزیجات طی دوره ۴ ماهه نخست سال جاری به کشورهای هدف نشان از قابلیت‌ های کم‌ نظیر بخش کشاورزی کشورمان است که باید الزامات مورد نیاز با اقدام و کمک دستگاه‌ های متولی و مسئول به ویژه در امر حمل و نقل و زیرساخت‌ های لجستیکی برای تجهیز ناوگان حمل سرد و ایجاد زیرساخت‌ ها در بخش تولید و صادرات عملیاتی شود.



سازمان توسعه تجارت ایران