۱۸ ایده صادراتی منتخب در مرکز شتابدهی تخصصی صادرات

  • 1399/06/20
  • 485 بازدید

۱۸ ایده صادراتی منتخب موفق به دریافت مجوز استقرار در مرکز شتابدهی تخصصی صادرات شدند.

به گزارش ایسنا، «رویداد جهش صادرات در مسیر جهش تولید» با حمایت مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و اتاق ایران با هدف شناسایی ایده ‌های برتر صادراتی برگزار شد. در این رویداد فناورانه ۱۸ ایده صادراتی انتخاب شدند و مجوز استقرار در مرکز شتابدهی تخصصی صادرات را دریافت کردند و مهرماه در این مرکز مستقر می‌شوند.

«بین‌المللی ‌سازی شرکت ‌های دانش ‌بنیان»، «توسعه تحقیقات بازار و بازاریابی»، «هوشمند سازی صادرات»، «مبادلات مالی و ارزی و تهاتری»، «برندینگ»، «گسترش خدمات تجارت خارجی و ترانزیت» و «شکل ‌دهی بازارهای جدید به ‌ویژه با کشورهای منطقه» ازجمله محورهای این رویداد بود.

۱۲۹ ایده صادراتی به این رویداد آمد و از این میان ۱۸ طرح برگزیده شد. این طرح‌های برگزیده پس از افتتاح مرکز شتابدهی صادرات ایران، شعبه تهران، مجوز استقرار در این مرکز را دریافت کردند. در این مرکز که روز گذشته با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس ‌جمهوری افتتاح شد، قرار است به صورت تخصصی در حوزه صادرات، خدمات شتابدهی ارائه شود.

بر اساس اعلام معاونت علمی و فناوری ریاست ‌جمهوری، استقرار در مرکز شتاب‌دهی تجارت جهانی ایران، تأمین مالی و جوایز نقدی ازجمله هدایای در نظر گرفته ‌شده برای ایده‌ های برتر بود که ۵ طرح جایزه نقدی دریافت کردند و ۸ ایده هم کاندیدای استفاده از سید مانی یا پول بذری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری شدند.



معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری