مصرف نان حجیم در تهران 20 درصد افزایش یافت

  • 1399/07/20
  • 711 بازدید

رئیس اتحادیه و تعاونی های نان های حجیم ونیمه حجیم تهران اظهار داشت: متاسفانه تک تک مواد اولیه مورد نیاز ما به جز آرد افزایش قیمت داشته اند ، به طوری که این افزایش قیمت را در میان محصولات از 30 تا 100 در صد می توان مشاهده کرد.


محمدجواد کرمی در مورد وضعیت بازار نان فانتزی اظهار داشت: با توجه به اینکه نان حجیم به شکل بسته‌بندی ارائه می‌شود پس از شیوع ویروس کرونا از اقبال بیشتری برخوردار شد و مصرف مردم به سایر نان‌ها در اولویت قرار گرفت. اما در رابطه با مواد اولیه متاسفانه مشکلات زیادی در آن بخش وجود دارد. از جمله افزایش ناگهانی مواد اولیه، مانند بهبود دهنده ها، شکر، روغن، خمیر مایه و .... همه با افزایش قیمت مواجه شده‌اند. ضمن آنکه در بازار علاوه بر گرانی، کمبود مواد اولیه نیز احساس می‌شود. در تهران اکنون مصرف مردم از نان‌های حجیم به ۲۰ درصد و در شهرستان‌ها از ۷ به ۱۱ درصد رسیده است.


 وی ادامه داد: این شرایط موجب فرهنگ ‌سازی در میان مردم شده که  از چه نانی استفاده کنند. ما در نان‌های حجیم و صنعتی به لحاط اینکه از تنوع محصول برخورداریم، انواع غلات را تبدیل به نان حجیم می‌کنیم و از خصوصیات نان حجیم به شمار می‌آید. متاسفانه تک تک مواد اولیه مورد نیاز ما به جز آرد افزایش قیمت داشته‌اند، به طوری که این افزایش قیمت را در میان محصولات از 30 تا 100 درصد می‌توان مشاهده کرد.


کرمی افزود: تنوع تولید نان‌های حجیم بالای صد نوع نان است که از این طریق می‌توان محصولات متنوع بهداشتی و استاندارد را در اختیار مردم قرار داد. پس از شیوع ویروس کرونا به دلیل اینکه پس از تولید نان در دمای بسیار بالا بعنی ۲۵۰ درجه قطعا این ویروس از بین می‌رود و پس از خنک شدن داخل بسته‌بندی قرار می‌گیرد و به صورت استاندارد در اختیار مردم قرار می‌گیرد. به همین دلیل مردم به استفاده از این نوع نان روی آوردند. در صورتی که ما بتوانیم تولید و تنوع محصولات را بیشتر و بیشتر کنیم، نان‌های حجیم مورد اقبال بیشتری قرار خواهند گرفت.


 


 


 


 



مرجع صنایع غذایی وکشاورزی ایران